کارت هوشمند ملی، وسیله شناسایی و امضای الکترونیک افراد است

 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مصطفی  محمد نجار در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی میان وزارتخانه های ارتباطات و کشور، گفت: تولید کارت هوشمند ملی  برای آحاد شهروندان ایرانی توسط وزارت کشور تکلیفی است که  در برنامه پنجم برای این وزارتخانه تعریف شده است.وی گفت: مجری این طرح به …

 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مصطفی  محمد نجار در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی میان وزارتخانه های ارتباطات و کشور، گفت: تولید کارت هوشمند ملی  برای آحاد شهروندان ایرانی توسط وزارت کشور تکلیفی است که  در برنامه پنجم برای این وزارتخانه تعریف شده است.
وی گفت: مجری این طرح به دلیل ماموریت حاکمیتی، وزارت کشور و سازمان ثبت احوال است  که در طول برنامه پنجم انجام می شود.
نجار با بیان اینکه این طرح دارای سه بخش  اساسی است، گفت: اجرای  این طرح  توسط وزارت کشور در سازمان ثبت احوال در سراسر کشور برای ارائه به تمامی شهروندان ایرانی انجام می شود.  ایجاد زیر ساخت و  پشتبانی فناوری  به عهده  وزات ارتباطات خواهد بود  و  بهره  برداری  از دیگر خدمات  این طرح با همکاری سایر دستگاه ها صورت می گیرد.
وزیر کشور با اشاره  به بخش خدمات درمانی درامور بیمه و نظام ارجاع پزشکی گفت: هر چقدر زیر ساخت های لازم برای بهره برداری از این کارت افزایش یابد ، می توان  با  اتصال به آن  از این خدمات بیشتر بهره مند شد .
نجار تصریح کرد: کارت هوشمند ملی از این قابلیت برخوردار است که شهروندان  در فضای  مجازی  و الکترونیک  بتوانند امضای الکترونیک داشته باشند .
 وی با بیان اینکه  یکی از وظایف وزارت کشور استفاده از کارت هوشمند ملی درانتخابات آتی  است، اظهار داشت: همچنین در هدفمند کردن رایانه ها  با استفاده از کارت هوشمند ملی همکاری وزارتخانه ها و بخش ها مرتبط  استفاده می شود و با توافق نامه سه جانبه بین وزارت کشور ، وزارت ارتباطات  و دستگاه مربوطه     این خدمات جدید توسعه پیدا می کند.
وی گفت: هزینه بهره برداری از کارت هوشمند در طول برنامه پنجم مشخص می شود. برگزاری انتخابات ، هدفمند کردن  یارانه ها ، احراز هویت شهروندان  و ایجاد کیف پول الکترونیکی از  جمله خدماتی خواهد بود که توسط  کارت  هوشمند ملی ارائه خواهد شد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا