کارت هوشمند ملی، دروازه ورود به دولت الکترونیک

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مهندس رضا تقی پور در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی میان وزارتخانه های ارتباطات و کشور ، گفت: کارت هوشمند ملی هر سرویسی را که احتیاج به احراز هویت افراد داشته باشد، تامین می کند. بهره برداری از این کارت، باعث کاهش رفت و …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، مهندس رضا تقی پور در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی میان وزارتخانه های ارتباطات و کشور ، گفت: کارت هوشمند ملی هر سرویسی را که احتیاج به احراز هویت افراد داشته باشد، تامین می کند. بهره برداری از این کارت، باعث کاهش رفت و آمد ، مراجعات به دستگاههای دولتی و افزایش امنیت بالا در احراز هویت افراد می شود . این امر می تواند محوری برای سلامت الکترونیک ، بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک باشد.
تقی پور گفت: علاوه  بر تامین زیرساختهای لازم برای بهره برداری از پروژه کارت هوشمند ملی ، طراحی شبکه و سامانه کارت  از دیگر عملکردهای وزارت ارتباطات در بهره برداری از این طرح  است.
وی گفت: تا پایان اجرای برنامه پنجم ، بهره برداری از کارت هوشمند ملی در سراسر کشور از وعده هایی است که وزارتخانه ارتباطات باید برای سازمان ثبت احوال عملی کند.
تفاهم نامه اجرای طرح کارت هوشمند ملی با حضور وزرای ارتباطات و کشور میان عبدالمجید ریاضی، معاون وزیر ارتباطات و محمد ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور به امضا رسید و فاز آزمایشی آ ن در استان قم کلید خورد. کارت هوشمند ملی کاربردهای وسیعی دارد. نخستین کاربرد آن، مشخص کردن هویت افراد است.
 ۱۲۸/۱۱۷ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا