ایجاد پیوست فرهنگی برای استفاده از ابزار فناوری اطلاعات

 جواد آرین منش در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با تاکید بر اینکه بیش از  ۱۵ سال  از عمر تلفن همراه در کشور ما می گذرد، اظهارداشت:  امروزه  تلفن همراه به عنوان  یک وسیله بسیار ارزشمند، ضروری و مفید  در جامعه به حساب می آید. مشروط بر اینکه  فرهنگ استفاده ازآن  در جامعه آموزش …

 جواد آرین منش در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با تاکید بر اینکه بیش از  ۱۵ سال  از عمر تلفن همراه در کشور ما می گذرد، اظهارداشت:  امروزه  تلفن همراه به عنوان  یک وسیله بسیار ارزشمند، ضروری و مفید  در جامعه به حساب می آید. مشروط بر اینکه  فرهنگ استفاده ازآن  در جامعه آموزش داده شود.
وی اظهار داشت: به دلیل  کارکردهای  مفید تلفن همراه ، استفاده  ازاین وسیله ارتباطی  به سرعت بالا در بین عموم مردم توسعه پیدا کرد و همگانی شد. امروزه پیر، جوان ، کوچک ،بزرگ و همه اقشار جامعه از طبقات مختلف از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند. استفاده از تلفن همراه  چالش های  فرهنگی نیز در جامعه ما ایجاد کرده است در صورتیکه برای رسانه های نوین همچون ماهواره، اینترنت و تلفن همراه فرهنگ سازی مناسب انجام نشود ونحوه صحیح استفاده  از آن در جامعه آموزش داده نشود، این ابزارهای فناوری  می تواند سلسله آسیب هایی  را با خود به همراه داشته باشد.
آرین منش  تصریح کرد: امروزه شاهد انتقال بولوتوث های مختلفی در مراکز جمعی هستیم که در برخی  مواقع تصاویر مستهجن و پیام های غیر اخلاقی  مبادله می شود .این موضوع نشان می دهد استفاده از تلفن همراه باید در جامعه آموزش داده شود.
به گفته وی ، در شرایط شکل گیری جامعه الکترونیک ، آثار مفید استفاده  از تلفن  بیش از گذشته درجامعه  نمود پیدا کرده  ودر زمینه  آسان کردن ارتباطات ، کم کردن سفرها و تسهیل در برقراری ارتباطات اثرات چشمگیری را به همراه داشته است. 
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا