برگزاری سمینارهای علمی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران

به گزارش  سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سمینارهای مذکور به منظور ارتقاء سطح دانش و بینش پژوهشگران، متخصصان و صاحبنظران حوزهIT و فناوری دانش و در راستای معرفی عرصه های پیشرفته روز در این حوزه در روز های ۱۹ و ۲۰ دی ماه سال جاری در محل این …

به گزارش  سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، سمینارهای مذکور به منظور ارتقاء سطح دانش و بینش پژوهشگران، متخصصان و صاحبنظران حوزهIT و فناوری دانش و در راستای معرفی عرصه های پیشرفته روز در این حوزه در روز های ۱۹ و ۲۰ دی ماه سال جاری در محل این مرکز برگزار شد.
در سمینار  ” ارائه روشهای جدید تفکیک و تشخیص مکان گویندگان با استفاده از جداسازی کور منابع” روشهای جداسازی کور صدای گویندگان مورد بررسی قرار گرفت.
 در این سمینار ابتدا کاربردها معرفی شده . سپس الگوریتم های جدید جداسازی سیگنال های گفتار در صورت وجود و عدم وجود مشکل جایگشت و یک الگوریتم جهت یابی سیگنال پیشنهاد شد و در انتها نتایج شبیه سازی مربوطه ارائه گردید.
  در سمینار ” نمایه سازی خودکار اسناد و داده های صوتی – گفتاری” در ابتدا به پیشینه نمایه سازی صوتی و روشهای متداول پرداخته شد . در ادامه دادگان های گفتار و موسیقی مورد استفاده در نمایه سازی صوتی و خصوصاً دادگان هایی که در این تحقیق طراحی، ضبط و برچسب زنی گردیده اند معرفی گردید. ادامه سمینار  به بیان روشها و الگوریتمهای پیشنهادی، انواع شبیه سازی و پیاده سازی های صورت گرفته در زمینه های تقطیع فایل صوتی به سکوت، گفتار و موسیقی، تشخیص جنسیت و زبان گوینده و نمایه سازی گوینده و نتایج حاصله اختصاص یافت.
 مرکز تحقیقات مخابرات ایران در آینده  قصد دارد با برگزاری مجموعه  سمینارهای دوره ای با سخنرانی اساتید و پژوهشگران برجسته  گامی اساسی در اعتلای فضای پژوهش این حوزه بردارد.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا