برنامه های نوکیا در CES

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از لاس وگاس سان، اولی پکاکالاسو، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه CES از برنامه های این شرکت برای عرضه گوشی های ساده و ارزان قیمت برای کشورهای در حال توسعه خبر داد. اولی پکا کالاسو معتقد است، برای آمریکایی ها تلفن همراه یک ضرورت است اما در بازارهای نوظهور …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از لاس وگاس سان، اولی پکاکالاسو، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه CES از برنامه های این شرکت برای عرضه گوشی های ساده و ارزان قیمت برای کشورهای در حال توسعه خبر داد.
اولی پکا کالاسو معتقد است، برای آمریکایی ها تلفن همراه یک ضرورت است اما در بازارهای نوظهور و در حال توسعه از این دستگاه ها برای استفاده در زمینه های بهداشتی، درآمدزایی و کاربردهای اینچنینی کاربرد دارد. یک کشاورز در هند می تواند از تلفن همراه برای دریافت قیمت محصول و توسعه تجارت استفاده کند و افراد خانواده می توانند از آن برای یادگیری زبان بهره ببرند.
وی گفت: نوکیا اولین گوشی ساده خود را در سال ۱۹۸۷ با نام Mobira Cityman با قیمت ۶۰۰ هزار دلار عرضه کرد اما امروز مردم اندونزی یا هند می توانند گوشی ۱۶۱۶ را با قیمت ۳۲ دلار خریداری کنند.
همچنین از این دستگاه ها برای انتقال پول در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی استفاده می شود.
وی تصریح کرد سیاست نوکیا عرضه گوشی های ارزان قمیت برای مردمی است که در روز کمتر از یک دلار درآمد دارند.
به گفته وی، برای فتح این بازارها باید با مردم و فرهنگ این کشورها آشنا شد. نوکیا با توجه به این مساله توانسته به بیش از ۸۰۰ میلیون نفر بی سواد در نقاط مختلف جهان گوشی بفروشد. همچنین با توجه به کمبود برق در بسیاری از کشورهای در حال توسعه باید گوشی هایی طراحی شوند که شارژ آنها برای استفاده طولانی مدت در حداقل زمان ممکن باشد.
نوکیا در سال گذشته ۷۵۰ میلیون گوشی ساده همچون ۱۶۱۶ به فروش رساند و تعداد کاربران سراسر دنیا به ۴.۶ میلیارد نفر رسید.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا