توهم موبایل

چندی پیش یکی از همکاران که سخت مشغول کار بود به یک باره از جا برخواست تا تلفن همراهش را از جیبش خارج کند ، تلفن همراه از جیب خارج شد. اما زنگ نمی خورد .این حرکت بارها و بارها تکرار شد . این نمونه ای کوچکی از “توهم موبایل ” است .محققان دانشگاه نیویورک …

چندی پیش یکی از همکاران که سخت مشغول کار بود به یک باره از جا برخواست تا تلفن همراهش را از جیبش خارج کند ، تلفن همراه از جیب خارج شد. اما زنگ نمی خورد .این حرکت بارها و بارها تکرار شد . این نمونه ای کوچکی از “توهم موبایل ” است .
محققان دانشگاه نیویورک معتقدند زمانی که استفاده از تلفن همراه از مرز تعادل پا فراتر می گذارد، این ابزار به قسمتی از وجود انسان تبدیل می شودو هنگام نبود آن نیز  امکان احساس از آن وجود دارد .اما اینگونه توهم تنها در خصوص تلفن همراه صدق نمی کند بلکه شامل دیگر لوازم الکترونیک نیز می شود .
به گفته پزشکان ،ماهیچه هایی که برای دوره زمانی معینی در یک موقعیت ثابت قرار می گیرند، در آینده التهاب های دردناکی را به وجود خواهند آورد و به محض کار با تلفن همراه شروع به سوزش می کند، و در برخی نقاط گرفتگی نیز در ماهیچه دیده خواهد شد ، متخصصان پوست معتقدند استفاده مکرر از تلفن همراه می تواند عارضه ای  در اثر حساسیت کاربران به نیکل موجود در تلفن های همراه به وجود آورد. چرا که نیکل در تولید بسیاری از محصول ها به میزان گسترده ای استفاده می شود .
این فلز در عین حال یکی از عوامل رایج آماس های پوستی در کشور های توسعه یافته به شمار می رود .افراد حساس به نیکل علایمی مانند سرخ شدن پوست ،خارش یا تاول زدگی را در پوست صورت خود مشاهده خواهند کرد .
کارشناسان معتقدند کاربران تلفن همراه نباید بیش از حد از تلفن همراه استفاده کنند. چرا که علاوه بر دچار شدن به “توهم موبایل “، سلامت آنها به صورت جدی تهدید می شود . به این تهدیدها می توان امواج ساطع شده از دکل های bts را اضافه کرد مواظب سلامتی خود باشیم تا دچار “توهم موبایل “و  دیگر بیماریهای ناشی از این فناوری نشویم.
۱۴۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا