استفاده از تلفن همراه در اجتماع گریزی افراد جامعه تاثیر دارد

کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به اینکه ۱۵سال از عمر تلفن همراه در کشور ما  می گذرد، اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی موجب گسترش ارتباطات و نزدیکی بیشتر افراد جامعه شده و تلفن همراه به دلیل نوع تسهیل در برقراری ارتباط  از جهت های مکانی ، زمانی و …

کمال محامدپور در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به اینکه ۱۵سال از عمر تلفن همراه در کشور ما  می گذرد، اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی موجب گسترش ارتباطات و نزدیکی بیشتر افراد جامعه شده و تلفن همراه به دلیل نوع تسهیل در برقراری ارتباط  از جهت های مکانی ، زمانی و حتی تبادل  میزان و حجم اطلاعات، سهم  بسزایی در این زمینه دارد.
وی گفت: تاثیر و تاثر افراد و جوامع بر یکدیگر در زمینه های مختلف فرهنگی ، اخلاقی، رفتاری، اقتصادی و همه وجوهی که ساختارهای اجتماعی را تشکیل می دهند اجتناب ناپذیر است و این تاثیرات بستگی به سرعت گسترش وسایل ارتباطی از جمله تلفن همراه دارد.  
وی با بیان اینکه استفاده ازتلفن همراه در برخی شرایط چالش های فرهنگی در جامعه ما ایجاد کرده است اظهار داشت: با توجه به بنیان های ارزشی  تلفن همراه می تواند  جنبه تخریبی و یا سازندگی داشته باشد. مثبت  یا منفی بودن این تاثیر متقابل به میزان غلبه و ورود اطلاعات از طریق موبایل و سایر وسایل بستگی دارد.
به گفته وی، فرهنگ جامعه ما مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و اسلامی است. متاسفانه در سالهای گذشته  بیشتر به گسترش ابزاری موبایل توجه شده که در جای خود ضروری است .اما به جای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی  به صورت ناخودآگاه به توسعه فرهنگ غربی دامن زده شده که مخرب است.
وی افزود: اما این گناه تکنولوژی نیست .بلکه نتیجه عدم وجود تفکر همه جانبه در بسط تکنولوژی  می باشد که در سایر موارد هم صادق است.
وی درباره افزایش اطلاعات کاربران ازمحیط اجتماعی از طریق استفاده از تلفن همراه گفت:  مهمترین خصوصیت تلفن همراه  تبادل اطلاعات است خصوصا اینکه با سرعت بالا صورت گیرد .
به گفته وی امروزه افراد در معرض بمباران اطلاعاتی هستند . اگر کسی نتواند خود را در این شرایط محافظت کند و یا از آنها بهره برداری مناسب نماید بیش از آنکه استفاده کند متضرر می شود.
وی درباره نقش تلفن همراه در شکل گیری شبکه های مجازی معتقد است  این وسیله ارتباطی قطعا یکی از وسائل ایجاد شبکه مجازی محسوب می شود. البته با توجه به نوع سرویس هائی که ارائه می شود دایره و توانمندی این شبکه مجازی می تواند متفاوت باشد. ولی در ساده ترین شکل آن هم قادر به تشکیل این جامعه  است.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا