ایران می تواند صادر کننده عمده محصولات IT باشد

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در همایش آینده نگاری فناوری در افق ۱۴۰۴ اظهار داشت: در چهارماه فعالیت دولت  دهم و با برگزاری نشست های متعدد با خبرگان حوزه IT تلاش کردیم  مسیر روشن تری را در خصوص آینده نگری در این …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در همایش آینده نگاری فناوری در افق ۱۴۰۴ اظهار داشت: در چهارماه فعالیت دولت  دهم و با برگزاری نشست های متعدد با خبرگان حوزه IT تلاش کردیم  مسیر روشن تری را در خصوص آینده نگری در این بخش تصویر کنیم.
وی افزود: این مطالعات با در نظر گرفتن سندهای راهبردی تعریف شده در گذشته، تجربه های دیگر کشورها و با هدف قرار گرفتن در جایگاه ممتاز منطقه ای در افق ۱۴۰۴ صورت گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تدوین و تحقیق در مورد آینده بدون در نظر گرفتن استراتژی های ملی  ناکافی است، گفت :در حوزه فناوری اطلاعات می بایست نیازهای خود را تعریف کنیم و از IT به عنوان یک محور نقش آفرین وموثر در اقتصاد ۱۴۰۴ استفاده کنیم .
وی ادامه داد : با انتخاب فناوری ها با سطح تکنولوژی مناسب قطعا جایگاه موثری برای ایران در بخش فروش محصولات فناوری اطلاعات می توانیم ترسیم کنیم.
مهندس رضا تقی پور خاطر نشان کرد: از نظر منابع انسانی از امکانات خوبی برخوردار هستیم و با یک برنامه ریزی قوی و دقیق تر می توان امیدوار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه این نهضت آغاز شود.
وی تصریح کرد : پیش از این مطالعات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته و حداقل سه سند در سطح ملی تدوین شده که توانسته خطوط کلی را مشخص کند.
۱۱۷/ ۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا