و این داستان همچنان ادامه دارد

در بهمن سال ۸۵ وزیر پیشین ارتباطات و فناوری ارتباطات  (سلیمانی )از آغاز کار اپراتور سوم در نیمه سال ۸۶ خبر داد و کاربران تلفن همراه را ذوق زده کرد .اما این خبر وزیرپیشین تا به امروز در حد حرف باقی مانده و هنوز سرنوشت این پروژه مشخص نیست .پروژه اپراتور سوم نه تنها تا …

در بهمن سال ۸۵ وزیر پیشین ارتباطات و فناوری ارتباطات  (سلیمانی )از آغاز کار اپراتور سوم در نیمه سال ۸۶ خبر داد و کاربران تلفن همراه را ذوق زده کرد .اما این خبر وزیرپیشین تا به امروز در حد حرف باقی مانده و هنوز سرنوشت این پروژه مشخص نیست .
پروژه اپراتور سوم نه تنها تا امروز هیچ پیشرفتی نداشته ، بلکه متقاضیان خارجی خود را نیز از دست داده است.
در ابتدا اپراتور روسی “مگافون ” برای سرمایه گذاری سه میلیارد یورویی در ایران اظهار تمایل کرد و در یک نشست خبری اعلام کرد حاضر است شرایط ایران را برای حضور در پروژه اپراتور سوم بپذیرد. اما این اپراتور به دلایلی نامعلوم از حضور در این پروژه منصرف شد.
برای اجرای پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ، مزایده ای برگزار شد که در آن از هفت متقاضی ، پنج کنسرسیوم واجد شرایط انتخاب شدند و مقرر شد برنده مزایده در مهرماه ۸۷ اعلام شود. این امر با تاخیر چند ماهه مواجه شد و سرانجام در تاریخ ۲۳ دیماه ۸۷ کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به تامین اجتماعی و اپراتوراتصالات برنده مزایده شدند.
۲۰ اردیبهشت سال جاری وزیرارتباطات با اعلام عمل نکردن اتصالات به تعهدات خود از حذف نام اتصالات،خبر داد و کنسرسیوم زین ایران متشکل از اپراتور کویتی زین و یک شرکت ایرانی که در مزایده بعد از اتصالات بودند را مجری اپراتور سوم اعلام کرد.اما این پایان داستان نیست. همچنان کش و قوس ها اپراتور سوم ادامه داشت. بازهم خبر از حذف زین کویت به دلیل عمل نکردن به تعهداتش به گوش رسید و با تاخیر از جانب مسوولان  تایید شد.
سرانجام با توجه به اتمام مهلت برگزاری مزایده ، اخبار غیررسمی از سپردن پروژه اپراتور سوم به شرکت تامین تله کام وابسته به سازمان تامین اجتماعی خبر می دهند. خبری که باعث شوک بسیاری از کارشناسان آی تی شد.آنها معتقدند شرکت تامین تله کام وابسته به تامین اجتماعی هیچ تجربه وسیعی در زمینه آی تی و آی سی تی ندارد و شاید نتواند این پروژه عظیم را به سرانجام  برساند.از سویی دیگر قرار بود اپراتور سوم به بخش خصوصی سپرده شود در حالی  که شرکت مذکور وابسته به دولت است .
امید است داستان اپراتور سوم هرچه زودتر به اتمام برسد. اپراتوری که می خواهد برای کاربرانش نسل سوم را به ارمغان بیاورد تا کاربران ایرانی هم بتوانند آن را تجربه کنند.
۱۴۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا