اپراتورهای وایمکس جریمه می شوند

علی ذوالقدریها در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:  طبق موافقتنامه پروانه وایمکس دارندگان پروانه بایستی از اواخر پاییز سال جاری سرویس دهی خود را آغاز می کردند.وی افزود: برخی شرکت ها به دلیل برخی مشکلات نظیر مباحث فرکانسی و تجهیزاتی ،سرویس دهی خود را با تاخیر آغاز می کنند.وی افزود: تداخل …

علی ذوالقدریها در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت:  طبق موافقتنامه پروانه وایمکس دارندگان پروانه بایستی از اواخر پاییز سال جاری سرویس دهی خود را آغاز می کردند.
وی افزود: برخی شرکت ها به دلیل برخی مشکلات نظیر مباحث فرکانسی و تجهیزاتی ،سرویس دهی خود را با تاخیر آغاز می کنند.
وی افزود: تداخل فرکانسی وایمکس  با شرکتهای دیگر از معضلات موجود دراین زمینه بوده که رفع شده است.
ذوالقدریها با بیان اینکه بر اساس مزایده قرار بود در هر استان حداکثر سه پروانه  برای وایمکس صادر شود خاطر نشان کرد: قیمت پایه  مزایده جهت صدور پروانه درهر استان متفاوت بود.
وی  افزود: برخی شرکت های متقاضی  در مرحله اول به دلیل عدم کسب امتیازات فنی لازم پذیرفته نشدند و در مرحله بعدی موضوع قیمت پیشنهادی مورد بررسی قرارگرفت که در مجموع چهار شرکت برنده مزایده وایمکس در کشور شدند.
به گفته ذوالقدریها ، شرکت مبین نت در ۳۰ استان، ایرانسل – ام تی ان در شش استان، شرکت مشارکتی اصفهان در استان اصفهان و شرکت رایانه دانش گلستان در استان گلستان پروانه وایمکس را اخذ کردند.
آبان ماه سال ۸۷ سازمان تنظیم مقررات شرکت مبین نت را در تمام استان ها، ایرانسل را در شش استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان ، شرکت مشارکتی سیار اصفهان (اسپادان) را در اصفهان و شرکت رایانه دانش گلستان را در استان گلستان به عنوان برندگان مزایده وایمکس معرفی کرد.
براساس شرایط پروانه، این شرکت ها باید سرویس دهی خود را پس از ۹ماه از زمان دریافت پروانه آغاز کنند.
وایمکس، سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم بوده و جایگزینی مناسب  شبکه های ADSL و بی سیم کوتاه برد  نواحی شهری است.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا