گوشی گوگل بالاخره رونمایی و عرضه شد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، گوگل پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد گوشی Nexus One را مستقیما از در دسترس کاربران قرار دهد. به این معنا که با اپراتور خاصی برای عرضه این گوشی قرارداد نمی بندد و کاربران می توانند این گوشی را از هر اپراتوری که …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، گوگل پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد گوشی Nexus One را مستقیما از در دسترس کاربران قرار دهد. به این معنا که با اپراتور خاصی برای عرضه این گوشی قرارداد نمی بندد و کاربران می توانند این گوشی را از هر اپراتوری که خواستند خریداری کنند.
در کنفرانس خبری روز سه شنبه گوگل به جزییات این گوشی پرداخت که در زیر به آنها اشاره می کنیم.
بدنه Google Nexus  از جنس تفلون ساخته شده و دارای صفحه نمایش ۳.۷ اینچی AMOLED است.
از ویژگی های این گوشی می توان به پردازنده  Snapdragon یک گیگاهرتزی، GPS ، قطب نمای دیجیتالی، شتابسنج، حسگر نوری، دوربین پنج مگاپیکسلی با فلش LED و جک صوتی ۳.۵ میلیمتری اشاره کرد.
در قسمت پشت دستگاه یک میکروفن ثانویه نصب شده که برای حذف نویز صدا در طول مکالمه کاربرد دارد.
Nexus One اولین گوشی تلفن همراه GSM با پشتیبانی از ۸۰۲.۱۱n Wi-Fi است. همچنین این گوشی اولین دستگاه تلفن همراه تولید شده توسط HTC است که از صفحه نمایش AMOLED بهره می برد.
این گوشی از نسخه ۲.۱ سیستم عامل آندرویید پشتیبانی می کند. این گوشی دارای پنج پنل صفحه نمایش خانگی به جای سه پنل و دارای ابزارهای جدیدی مربوط به اخبار است.
منو در این گوشی سه بعدی است. گوگل همچنین قابلیت تبدیل صوت به متن را Google Nexus  تعبیه کرده است.
گوشی Google Nexus هم اکنون با سیم کارت رایگان و به شکل قفل شکسته با قیمت ۵۲۹ دلار در انگلیس، سنگاپور، هنگ کنگ و آمریکا در دسترس است.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا