جایگاه کیفیت تجهیزات شبکه همراه اول

سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نوکیا از کشور فنلاند، اریکسون از سوئد و شرکت زیمنس، آلمانی است و تجهیزات مرتبط با شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران از این تولیدکنندگان وارد می‌شود.وی ادامه داد: ما در شبکه‌مان بویژه در تهران از تولیدات نوکیا و اریکسون استفاده می‌کنیم، به‌عنوان …

سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نوکیا از کشور فنلاند، اریکسون از سوئد و شرکت زیمنس، آلمانی است و تجهیزات مرتبط با شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران از این تولیدکنندگان وارد می‌شود.
وی ادامه داد: ما در شبکه‌مان بویژه در تهران از تولیدات نوکیا و اریکسون استفاده می‌کنیم، به‌عنوان مثال تجهیزات رادیویی از اریکسون تامین می‌شود.
رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مشکلات ما با شهروندان برای نصب BTS در خیلی جاها به نتیجه رسید و موفق به نصب آنتن‌های BTS شدیم اما در برخی جاها از جمله گیشا، هنوز شهروندان از نصب این آنتن‌ها ممانعت می‌کنند که باید در این زمینه باید فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.
معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: باید فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی لازم در این زمینه صورت بگیرد و مردم نگرانی‌ از نصب تجهیزات و خطرات آن نداشته باشند. ما تجهیزات لازم را برای این کار داریم و استانداردهای تجهیزات ما با استانداردهای جهانی قابل قیاس است.
به گزارش ایسنا معاون نظارت و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران هم تاکید کرده است که این شرکت در خرید تجهیزات با آینده‌نگری عمل می‌کند.
معاون نظارت و مدیریت شبکه همراه اول با بیان اینکه تجهیزاتی که در شبکه داریم و مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سال‌های ۷۵ و ۷۶ مربوط است، گفت: اینگونه تجهیزات را باید تعویض کنیم زیرا قدیمی است و باید برای کاربرد جهت ارائه سرویس‌های جدید تعویض شوند.
طبق گفته غالب حریری در حال حاضر گروه‌های طراحی که می‌خواهند تجهیزات جدید را خریداری کنند باید تا جایی که امکان دارد تجهیزات مطابق با تکنولوژی روز خریداری کنند و مطالعات لازم و کارهای تحقیقاتی مورد نیاز را انجام دهند تا تجهیزات خریداری شده در صورت جهش فن‌آوری تلفن همراه کشور از نسل دوم به نسل سوم با مشکل مواجه نشود و امکانات اولیه برای استفاده از تلفن‌های نسل سوم را داشته باشیم.
معاون نظارت و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران تاکید کرده است برای ورود به تکنولوژی ۳G باید ساختار شبکه را طوری طراحی کنیم که به جابه‌جایی یا تعویض تجهیزات نیاز نداشته باشیم و امکانات اولیه هم برای ورود به نسل سوم تلفن همراه وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا