این شیخ نشین ها

بر اساس آخرین آمارهای ارایه شده از سوی سایت های خبری هم اکنون جمعیت امارات حدود شش میلیون نفر است . شمار مشترکان تلفن همراه امارات متحده عربی به بالای ۱۰ میلیون نفر رسیده و دارای ضریب نفوذ ۲۰۰ درصدی است.بر اساس  این خبر دو برابر شدن شمار مشترکان تلفن همراه در امارات در چهار …

بر اساس آخرین آمارهای ارایه شده از سوی سایت های خبری هم اکنون جمعیت امارات حدود شش میلیون نفر است . شمار مشترکان تلفن همراه امارات متحده عربی به بالای ۱۰ میلیون نفر رسیده و دارای ضریب نفوذ ۲۰۰ درصدی است.
بر اساس  این خبر دو برابر شدن شمار مشترکان تلفن همراه در امارات در چهار سال گذشته صورت گرفته  و به این شکل یکی از بالاترین ضریب‌های نفوذ جهان در بازار تلفن همراه را از آن خود کرده است.
با مقایسه اجمالی در وضعیت تلفن همراه کشورمان با این شیخ نشین به نتایج چندان خوشایندی دست نمی یابیم. با گذشت ۱۵ سال از عمر تلفن همراه  در ایران و با وجودی که مسوولان تمامی تلاش خود را بر افزایش کمی ضریب نفوذ این فناوری معطوف کرده اند اما ضریب نفوذ موبایل تاکنون به حدود ۶۰ درصد رسیده و مشکلات عمده کیفیتی این شبکه نیز همچنان به قوت خود باقی است.
تنها ثمره تلاش های مسوولان مخابراتی و تاکید آنها بر افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه ، ضریب نفوذ ۶۰ درصدی را برای ایران ۷۰ میلیونی رقم زده است که این آمار هم با توجه به ارائه سرویس های بدون کیفیت جندان به چشم خوش نمی آید. اما امارات به عنوان یکی از کشورهای همسایه ما از ضریب نفوذ ۲۰۰درصدی برخوردار شده است.
انتشار اخباری اینچنینی و ارائه آمارهایی که نشان از رشد فناوری در کشورهای همسایه ایران که تا چندی پیش بسیار عقب تر از ما بودند مساله تازه ای نیست. هفته گذشته نیز خبری مبنی بر کاهش قیمت اینترنت در کشور افغانستان از هر ساعت ۶۰ افغانی به ۱۰ افغانی معادل ۲۰۸ ریال در کشور ما به دلیل اتصال به شبکه جهانی از طریق فیبرنوری منتشر شد که این نیز جای تامل دارد.
بهره برداری از نسل چهارم تلفن همراه در کشورهای اروپایی نیز آغاز شده اما اپراتورهای تلفن همراه در کشور همچنان اپراتورهای تلفن همراه مدعی هستند که در شبکه ۷۵/۲ خدمات ارائه می کنند.
نباید فراموش کرد بهره برداری از اپراتور سوم که می توانست نویدی برای توسعه و ارتقاء بازار تلفن همراه کشورمان به حساب آید منجر به افزایش ضریب نفوذ درکشور شود و با  بهره برداری از نسل سوم ، خدمات و سرویس های جدید را به کاربران تلفن همراه ارائه دهد.
اما امروز با گذشت نزدیک یک سال از برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور، هیچ  اثری از آثار آن را نمی بینیم.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا