دو نقطه اتصال بین‌المللی فیبر نوری با اجرای فالکون

غلامرضا کشتگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات در زمینه قطعی اینترنت برطرف می‌شود و فواید بسیاری را برای کشورمان خواهد داشت.وی یادآور شد: شرکت ارتباطات زیرساخت، برنامه‌ها و پروژه‌های مهمی در دست انجام دارد که یکی از آن‌ها بحث توسعه فیبر نوری …

غلامرضا کشتگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات در زمینه قطعی اینترنت برطرف می‌شود و فواید بسیاری را برای کشورمان خواهد داشت.
وی یادآور شد: شرکت ارتباطات زیرساخت، برنامه‌ها و پروژه‌های مهمی در دست انجام دارد که یکی از آن‌ها بحث توسعه فیبر نوری است که این کار در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.
به گزارش ایسنا اجرای پروژه فالکون و اتصال کشور به شبکه بین‌المللی فیبر نوری که با اجرای این پروژه برای نخستین بار دو نقطه اتصال بین‌الملل در کشورمان ایجاد می‌شود و شمار درگاه‌های بین‌المللی کشورمان به ۱۱ ایستگاه افزایش پیدا می‌کند.
گفته می‌شود این شبکه به صورت یکپارچه است و درمنطقه، هفده کشور روی این پروژه سرمایه‌گذاری و از آن استفاده می‌کنند که انتها و ابتدای آن به شبکه جهانی فلگ متصل است و ایران با این اتصال دیگر مشکلی از نظر بین‌المللی نخواهد داشت.
بنابر اظهارات مسوولان شرکت زیرساخت‌ با اجرای قرارداد فالکون ظرفیت اینترنت کشور افزایش یافته و مشکلات در این زمینه رفع می‌شود. بدین ترتیب اینترنت از سرعت قابل قبولی برخوردار شده و بسیاری از مشکلات از جمله قطعی اینترنت رفع خواهد شد و از طرفی انحصار تامین ظرفیت اینترنت کشور از کابل جاسک فجیره در امارات خارج شده و به مدت ۱۵ سال ظرفیت اینترنت ایران مستقیما از طریق شبکه فلگ با تمامی نقاط اصلی ارتباطی جهان برقرار می‌شود.
گفتنی است هزینه قرارداد فالکون چیزی در حدود یک میلیارد ریال اعلام شده است و اکثر شرکت‌های فعال در حوزه توزیع اینترنت اجرای پروژه فالکون را به نفع کشور و یک گام به جلو عنوان کرده‌اند اما مشروط بر اینکه پاره‌ای از شرایط و امکانات فراهم شود.
همچنین کشتگر پیش از این گفته بود: شبکه‌ ۲۸ هزار کیلومتری فلگ، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فیبر نوری زیردریایی جهان و عضوی از شبکه‌ جهانی (Rcom) یا Reliance communication و دارای دو پروژه است.
وی با تاکید بر این که فراهم آوردن حداکثر اطمینان با حداقل هزینه هدف ما است، درباره‌ رویکرد تکنولوژی در این حوزه گفت: لایه‌ای شدن شبکه، هوشمندی شبکه در بازیابی و حفاظت از ترافیک‌ها، ارائه‌ SLA، پشتیبانی هوشمند از ترافیک‌های دیتا، هوشمندی در مدیریت پهنای باند در لایه‌ انتقال و سیستم مدیریت شبکه یکپارچه و شبکه‌ همزمانی از جمله این رویکردها محسوب می‌شود.
کشت‌گر با تاکید بر این که اگر شبکه نداشته باشیم نمی‌توانیم از ارتباطات بین‌الملل به خوبی استفاده کنیم گفت: با اجرای این پروژه با هر قطعی که اتفاق بیفتد ارتباطمان با مشکل مواجه نشده و قطعی مشکل‌ساز نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا