پهنای باند سرویس درخواستی ‌به انتخاب مودم و میزان پوشش شبکه بستگی دارد

شهرام ستایش ـ مدیر عامل شرکت مخابرات سیار اصفهان – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سرویس‌های وایمکس معمولا به شیوه‌های گوناگون ارائه می‌شود که در یکی ازروش‌ها، مشترکان از مودم‌های USB دانگل استفاده می‌کنند که مشترکان خانگی نامیده می‌شوند.وی گفت: محدوده ارائه این سرویس از رایانه شخصی تا BS …

شهرام ستایش ـ مدیر عامل شرکت مخابرات سیار اصفهان – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سرویس‌های وایمکس معمولا به شیوه‌های گوناگون ارائه می‌شود که در یکی ازروش‌ها، مشترکان از مودم‌های USB دانگل استفاده می‌کنند که مشترکان خانگی نامیده می‌شوند.
وی گفت: محدوده ارائه این سرویس از رایانه شخصی تا BS -ایستگاه اصلی – معمولا تا ۵۰۰ متر است و مشترک می‌تواند تا این محدوده از این سرویس استفاده کند که البته این موضوع به طراحی اپراتور مربوطه نیز بستگی دارد و بیش‌تر از ۵۰۰ متر باید از مودم‌هایی با قدرت و کیفیت بالاتر استفاده شود.
او تصریح کرد: پهنای باند سرویس درخواستی ‌به انتخاب مودم و میزان پوشش شبکه بستگی دارد که اپراتور برای آن ناحیه یا محدوده ایجاد می‌کند و مشترکانی که درخواست پهنای باند بیش از کاربران خانگی داشته نظیر شرکت‌های ISP و ISDP که درواقع خود ارایه‌دهنده سرویس هستند و همچنین مشترکانی مثل سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و دانشگاه‌ها که درخواست اتصال به شعبه‌های خود را در نقاط مختلف دارند، از طریق مودم‌های internal و external برروی شبکه وایمکس سرویس مورد نظر را دریافت خواهند کرد.
ستایش گفت: ما در فاز اول ۸۰ درصد شهر اصفهان را تحت پوشش وایمکس قرار دادیم و سال آینده ۱۰۰ درصد شهر اصفهان و تعدادی از شهرهای استان اصفهان که در تعهد به سازمان تنظیم مقررات است، تحت پوشش شبکه وایمکس قرار خواهد گرفت که البته ارائه این سرویس‌ در دیگر شهرهای استان بستگی به نیاز سازمان‌ها و متقاضیان دارد و هر جا نیازی باشد امکان ارائه آن سرویس را فراهم می‌کنیم.
او درباره‌ی میزان و فاصله BSهای نصب شده از یکدیگر تصریح کرد: این موضوع به طراحی شبکه و بر اساس ظرفیت مورد نیاز و محدوده تخمینی قرار گرفتن مشترکین متفاوت خواهد بود.
وی همچنین درباره‌ی نحوه دریافت تقاضا از مشترکان گفت: در تلاشیم تا ارائه سرویس‌ و درواقع کل سیستم را بر ساختارهای IT بنا کنیم؛ به طوری که متقاضی با وارد شدن به پورتال شرکت MTCE درخواست خود را ارائه دهد که درخواست‌ها جمع آوری شده و امکان‌سنجی‌های لازم صورت می‌گیرد و بعد از انجام کارهای لازم و طی مراحل مالی تقاضا به سمت واحد فنی برای نصب و انجام دیگر کارهای مورد نیاز ارسال می‌شود.
ستایش با بیان این که وایمکس نمی‌خواهد جایگزین دیگر شبکه‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های باند پهن شود گفت: وایمکس درواقع راهی برای ارائه بهتر این گونه سرویس‌های باند پهن به مشترکان است؛ سادگی در راه‌اندازی این سرویس از موارد مهم است و از طرف دیگر امنیت این شبکه برای انتقال اطلاعات باعث انتخاب سرویس‌های این شبکه توسط متقاضیان خواهد شد. ضمن آنکه این سیستم در ارائه راه‌حل‌های ترکیبی در ایجاد شبکه‌های MAN و VAN بسیار موثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا