فراهم شدن امکان افزودن امضای دیجیتالی به نامه‌های کاربران

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مهدیون – مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب، اظهار کرد: به همین منظور مذاکراتی با مرکز صدور گواهی دیجیتال (CA) وزارت بازرگانی صورت گرفته است.وی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، امکان افزودن امضای دیجیتالی به نامه‌های کاربران فراهم می‌شود …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید مهدیون – مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب، اظهار کرد: به همین منظور مذاکراتی با مرکز صدور گواهی دیجیتال (CA) وزارت بازرگانی صورت گرفته است.
وی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، امکان افزودن امضای دیجیتالی به نامه‌های کاربران فراهم می‌شود و به واسطه آن امکان استفاده کاربردی‌تر از صندوق پست الکترونیکی فراهم خواهد شد.
او خاطر نشان کرد: بر همین اساس امکان انجام کارهای تجاری و مالی از طریق یک محیط امن فراهم شده و توسعه تجارت الکترونیکی سرعت خواهد گرفت.
مهدیون با اشاره به ویژگی‌های صندوق پست الکترونیکی که توسط سامانه iran.ir به کاربران ارائه می‌شود، تصریح کرد: در صورت استفاده کاربران از این سامانه، اطلاعات موجود در پست الکترونیکی آن‌ها به خارج از کشور منتقل نمی‌شود.
وی ادامه داد: این سامانه سه گیگا بایت فضا در اختیار کاربران قرار می دهد و دریافت و ارسال نامه از میل سرورهای دیگر نظیر یاهو و یا جی‌میل را دارد.
مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم طی دو ماه آینده، امکان ارایه صندوق پست الکترونیکی امن به کاربران فراهم شود.
او تأکید کرد: در حال حاضر امکان استفاده از صندوق پست الکترونیکی از طریق سامانه iran.ir برای مدیران دستگاه‌های دولتی فراهم شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ایجاد صندوق پست الکترونیکی خود اقدام کنند.
وی افزود: ارایه صندوق پست الکترونیکی به کاربران عمومی به صورت آزمایشی در نمایشگاه تلکام امسال صورت گرفته و این سرویس به زودی به متقاضیان عمومی نیز ارایه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا