هر زائر ایرانی در ایام حج ۲۰۳ دقیقه با ایران مکالمه داشت

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ناصر یوسف  اظها ر داشت: در ایام حج حدود ۸۰۰ مورد مراجعه حضوری  حجاج برای دریافت خدمات مخابراتی و ارتباطی به تیم وزارت ارتباطات صورت گرفت. یوسف پور تصریح کرد: از ۸۰۰مورد مراجعه حجاج به دفتر تیم وزارت ارتباطات در مکه و …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران ناصر یوسف  اظها ر داشت: در ایام حج حدود ۸۰۰ مورد مراجعه حضوری  حجاج برای دریافت خدمات مخابراتی و ارتباطی به تیم وزارت ارتباطات صورت گرفت.
یوسف پور تصریح کرد: از ۸۰۰مورد مراجعه حجاج به دفتر تیم وزارت ارتباطات در مکه و مدینه، ۱۸۴ مورد مربوط به قطع سیمکارت مفقودی و سرقتی و ۱۳۲ مورد  درخواست دریافت سیمکارت جدید بود. وی با بیان اینکه در کمتر از دو دقیقه سیمکارت، مفقودی و سرقتی مشترکان همراه اول در ایام حج قطع و در همین مدت سیمکارت جدید ارایه  شد، گفت: نحوه انتخاب اپراتور،تعویض سیم کارت سوخته و باز کردن قفل تلفن از دیگر خدماتی بود که به مشترکان همراه اول در مکه و مدینه ارایه  شد.
یوسف پور گفت: برای برقراری ارتباط میان حجاج ایرانی در عربستان و ایران ۱۲۰۰ کانال مستقیم ارتباطی با اپراتور های عربستانی دیده شده بود.
 وی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر از مشترکان همراه اول در عربستان سیم کارت خود را  در ایام حج به این کشور برده بودند و مابقی  از سیمکارت های اپراتور های عربستانی بهره گرفته بودند.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: حدود ۱۲ میلیون دقیقه مکالمه از ایران به عربستان برقرار شد. یک میلیون و۷۳۶ هزار دقیقه مکالمه نیز از عربستان به ایران برقرار شد.
وی با بیان اینکه نرخ مکالمه با ایران در عربستان با هماهنگی های انجام شده یکسان بود، افزود: به لحاظ دقیقه مکالمات حجاج نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشت .
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در ایام حج،هر زائر ایرانی بطور میانگین هر روز ۲ /۳ درصد تماس با ایران برقرار کرد، گفت: حدود ۸۸ تماس در هر سفر حجاج در عربستان با ایران برقرار شده بود و از کل مکالمات میان دو کشور ۷۳ درصد تماس ها از سوی ایران با عربستان برقرار شد.
 وی با بیان این که این میزان مکالمه برای هر نفر، ۱۷ درصد نسبت به دقایق سال گذشته کمتر بود، گفت : با توجه به تعداد زائران امسال که از ۱۰۵ هزار نفر به ۶۷ هزار نفر کاهش یافته بود ،زائران امسال، حدود ۳۰ درصد ،در مقایسه با سال گذشته، از ‌ارتباطات بیشتری استفاده کرد.
 وی تصریح کرد: مراسم حج هیچ گونه قطعی  تماس  حجاج با ایران و تماس از ایران با حجاج در کشور عربستان وجود نداشت.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا