۱۵سایت BTS در تهران مورد استفاده مشترک اپراتورها قرار گرفت

مجید مختارنیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه همراه اول ملزم به همکاری با دیگر اپراتورهای تلفن همراه برای استفاده مشترک از آنتن های BTS است ، اظهار داشت: این الزام برای همکاری با اپراتورهای سرویس وایمکس دیده نشده است.وی با تاکید براینکه مشکلات اپراتورها برای نصب آنتن های BTS …

مجید مختارنیا در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه همراه اول ملزم به همکاری با دیگر اپراتورهای تلفن همراه برای استفاده مشترک از آنتن های BTS است ، اظهار داشت: این الزام برای همکاری با اپراتورهای سرویس وایمکس دیده نشده است.
وی با تاکید براینکه مشکلات اپراتورها برای نصب آنتن های BTS با شهرداری تهران تا حدی بهبود یافته است ، گفت: با تاسیس شرکت “ارتباط مشترک شهر” که متشکل از نمایندگان سه اپراتور تلفن همراه و شهرداری تهران است، واسطی میان اپراتورها و شهرداری ایجاد شده که عمده تمرکز آن رفع مشکلات نصب و راه اندازی سایت های BTS است.
مختارنیا خاطرنشان کرد: آمار سایت شرینگ در دیگر شهرهای کشور بیشتر است اما در تهران تاکنون موفق به استفاده مشترک از ۱۵ سایت BTS تلفن همراه شده ایم.
این مقام مسوول در شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه برخی سایت های BTS اپراتورهای تلفن همراه در کنار یکدیگر قرار دارد، گفت: اپراتورهای تلفن همراه ملزم به خالی کردن این سایت ها شده اند تا بصورت مشترک از یک سایت استفاده کنند.
به گفته مدیرکل بهینه سازی شبکه ارتباطات سیار ، اپراتورهای تلفن همراه برای نصب و راه اندازی هر سایت BTS موظف به کسب مجوز از شهرداری تهران هستند که این مساله تا حدی در توسعه شبکه تاخیر ایجاد می کند اما به عنوان یک الزام پذیرفته شده است.
اپراتور اول تلفن همراه حدود ۳۵ میلیون مشترک دائمی و اعتباری دارد که حدود یک سوم این مشترکان در تهران هستند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا