طرح هدفمندکردن یارانه ها و فناوری اطلاعات لازم و ملزوم یکدیگرند

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی دارای هفت محور است که یکی از این محورها را بحث هدفمند کردن یارانه ها و آزادسازی تعرفه ها دربرمی گیرد ، اظهار داشت : فناوری اطلاعات می تواند مسیر میانبر برای رسیدن به اهداف بلند مدت اقتصادی را …

محمدرضا خباز در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی دارای هفت محور است که یکی از این محورها را بحث هدفمند کردن یارانه ها و آزادسازی تعرفه ها دربرمی گیرد ، اظهار داشت : فناوری اطلاعات می تواند مسیر میانبر برای رسیدن به اهداف بلند مدت اقتصادی را به ما نشان دهد تا بتوانیم فاصله عمیق بیش از صد سال را نسبت به کشورهای دیگر جبران کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف بلندمدت ، فناوری اطلاعات بهترین ابزار خواهد بود، ادامه داد: فاصله ما با کشورهای توسعه یافته زیاد است و برای از بین بردن این فاصله نباید وارد آزمون و خطا شویم.
خباز ادامه داد: این کشورها حدود صد سال از ما جلوتر هستند و ما برای رفع این فاصله باید تکنولوژی های جدید خریداری کرده و برخی بخش ها را تقویت کنیم .
وی تصریح کرد: در صورتیکه راه را درست بپیماییم می توانیم به نقطه بهره وری پیش بینی شده سند چشم انداز در تحول اقتصادی برسیم.
به گفته مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس ، میان بخش های اقتصادی کشور باید هماهنگی منسجم صورت گیرد که فناوری اطلاعات در تمامی این موارد می تواند مفید واقع شود.
وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات فعلی کشور دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک دولتی شفاف است و با بهره گیری از IT هیچ نقطه تاریکی در تصمیم گیری های اقتصادی و تکنولوژی وجود نخواهد داشت.
این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است از این طریق مردم می توانند به صورت روزانه با اینترنت در جریان حجم اطلاعات باشند و این شفاف سازی برای جلوگیری مفاسد اقتصادی ، دولت را کمک می کند.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا