در انتظار ۳G

در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی‌سیم، با کیفیت مناسب امکان‌پذیر خواهد شد.ازجمله کشورهایی که شبکه تلفن‌همراه نسل سوم در آنها به صورت تجاری راه‌اندازی شده است، می‌توان به انگلستان، اتریش، آلمان، یونان، …

در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود. با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی‌سیم، با کیفیت مناسب امکان‌پذیر خواهد شد.
ازجمله کشورهایی که شبکه تلفن‌همراه نسل سوم در آنها به صورت تجاری راه‌اندازی شده است، می‌توان به انگلستان، اتریش، آلمان، یونان، دانمارک، ایتالیا، هلند، سوئد، استرالیا، امارات متحده عربی، هنگ‌کنگ و اسپانیا اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود شبکه‌های تجاری تلفن‌همراه نسل سوم تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به اوج شکوفایی تجاری خود برسند.
نسل سوم تلفن‌همراه در حالی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا ارائه می‌شود که هنوز نسل دوم تلفن‌همراه در کشور ما با کاستی‌های فراوان روبه‌رو است.یکی از طرح‌ها‌ی وزارت ICT که قرار بود در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد، ارائه تکنولوژی نسل سوم تلفن‌همراه توسط اپراتور جدید یعنی اپراتور سوم است.
هرچند که روند طولانی برگزاری مزایده اپراتور سوم نگرانی‌هایی را در این حوزه به دنبال دارد. اما با پشت سرگذاشتن مشکلات و با پیش‌بینی‌های لازم، اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور با ورود خود ، باید حدود یک پنجم بازار را در اختیار بگیرد.این اپراتور می‌تواند رقیب سرسختی برای اپراتورها‌ی اول و دوم باشد و باعث بالارفتن کیفیت خدمات آنها شود.
اپراتور سوم تلفن‌همراه علاوه بر تاثیرات مثبتی که در آینده بر بازار می تواند داشته باشد از جنبه دیگری نیز حائز اهمیت است و آن ورود تکنولوژی نسل سوم تلفن‌همراه به کشور است. تکنولوژی که پیش از این در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
اپراتور سوم درحالی قصد دارد نسل سوم تلفن‌همراه را در کشور عرضه کند که هنوز تکنولوژی نسل دوم تلفن‌همراه در کشور به دلیل نبود قوانین اجرای قوی ، بدون استفاده مانده است و کاربران با گذشت بیش از سه سال از فعالیت اپراتور دوم نتوانسته‌اند از برخی خدمات این اپراتور مانند MMS به راحتی استفاده کنند. دلیل آن پیش از آنکه به اپراتور بازگردد به فقدان فضای قانونی لازم در این زمینه باز می‌گردد که اجازه ارائه چنین سرویس‌هایی را به اپراتور نمی‌دهد.
تکنولوژی نسل سوم تلفن‌همراه  می‌تواند سرویس و خدمات خود را با پهنای باند زیاد عرضه کند. در نتیجه استفاده از تلفن‌همراه نه فقط برای استفاده تلفنی بلکه برای کاربردهای مختلف مانند تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و سایر خدمات با کیفیت برتر مطرح می‌شود.
بنابراین تکنولوژی ۳G نیز باید وارد چرخه زندگی مردم شود اما متاسفانه به دلیل پاره‌ای از مشکلات کاربران ایرانی هنوز نتوانسته‌اند از امکانات نسل دوم و سوم تلفن‌همراه استفاده کنند . انتظار می‌رود با ایجاد اپراتور سوم که ارائه نسل سوم تلفن‌همراه  از تعهداتش است، این نقیصه برطرف شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا