مدل مرجع معماری سازمانی برای بنگاه های مخابراتی ارائه شد

به گزارش سازمان خبری موبنا مدل ارائه شده چگونگی سازگاری فرآیندهای کسب و کار، مسوولیتها ، خدمات ، کاربردها و زیر بستر فناوری اطلاعات برای وضعیت موجود و گذار به وضعیت مطلوب بنگاه های  مخابراتی را به نمایش می گذارد.مدل مذکور یک مدل فراگیر بوده که طراحی معماری سازمان را بر اساس سیاست های آزادسازی …

به گزارش سازمان خبری موبنا مدل ارائه شده چگونگی سازگاری فرآیندهای کسب و کار، مسوولیتها ، خدمات ، کاربردها و زیر بستر فناوری اطلاعات برای وضعیت موجود و گذار به وضعیت مطلوب بنگاه های  مخابراتی را به نمایش می گذارد.
مدل مذکور یک مدل فراگیر بوده که طراحی معماری سازمان را بر اساس سیاست های آزادسازی , خصوصی سازی و ساختار زدایی بخش ممکن می سازد. این مدل بر اساس ساختار مطلوب بخش و بر پایه اصول و سیاستهای چشم انداز بیست ساله کلی نظام  و سیاست ها، راهبردها و برنامه های کلان بخش مخابرات تدوین شده است.
با به کارگیری و عملیاتی کردن مدل ارائه شده برای بنگاههای مخابراتی، مزایای کلیدی از جمله بهره گیری از یک الگوی مرجع برای طراحی و توسعه معماری سازمانی ، تعریف نقش بالقوه فناوری اطلاعات در بنگاه های مخابراتی و روش ارزیابی موفقیت آن حاصل می شود.
طراحی وضعیت مطلوب معماری سازمانی و فناوری اطلاعات در بنگاه های مخابراتی و روش گذار به آن ، طراحی و پیاده سازی مدل حاکمیت فناوری اطلاعات بنگاه مخابراتی و طراحی و توسعه مدل عرضه خدمات الکترونیکی در بنگاه های مخابراتی از دیگر مزایای این طرح است.
مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با توجه به بحث خصوصی سازی شرکتهای مخابراتی و ضرورت تعامل این شرکت ها با یکدیگر و همچنین نیاز وزارت ارتباطات به تعریف یک الگو و چارچوب مرجع همسان معماری سازمانی برای توسعه ارتباطات (شامل بخش های ارتباط با مشتریان ، ارتباط با اپراتورهای دیگر و ارتباط با نهادهای حاکمیتی) در مجموعه شرکت ها و اپراتورهای مخابراتی تحت پوشش خود، پروژه” ارائه مدل مرجع معماری سازمانی برای بنگاههای مخابراتی ” را انجام داده که نتایج و گزارشات حاصل آماده بهره برداری است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا