پرداخت با تلفن همراه روی بستر GPRS فعال می شود

محمدمهدی عطوفی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه سیستم موبایل پیمنت همراه اول در این فاز دریافت موجودی ، انتقال وجه ، دریافت قبوض و شارژ سیستم های اعتباری را فراهم می کند ، اظهار داشت: این سیستم به شبکه خودپردازهای بانکی و سیستم های فروشگاهی موجود کمک خواهد …

محمدمهدی عطوفی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا ، با بیان اینکه سیستم موبایل پیمنت همراه اول در این فاز دریافت موجودی ، انتقال وجه ، دریافت قبوض و شارژ سیستم های اعتباری را فراهم می کند ، اظهار داشت: این سیستم به شبکه خودپردازهای بانکی و سیستم های فروشگاهی موجود کمک خواهد کرد.
وی پیش از این نیز گفته بود با راه اندازی سرویس پرداخت از طریق تلفن همراه (موبایل پیمنت ) در بستر شبکه شتاب ، تعداد POS ها و ATM های شبکه بانکی افزایش می یابد.
عطوفی با بیان اینکه همراه اول در طرح موبایل پیمنت وارد شبکه پولی بانکی کشور نمی شود ، ادامه داد: این طرح برای تمامی کارت های شبکه شتاب دیده شده است و هر بانکی که بخواهد می تواند عملیات بانکی خود را بر این بستر انجام دهد.
معاون امور مشترکان همراه اول با بیان اینکه در زمان حاضر دو بانک ملت و پارسیان به شبکه موبایل پیمنت همراه اول وصل شده اند ، ادامه داد: هزینه های انتقال استفاده از این سرویس به عهده مشترک بوده و  در مورد مدل های تجاری این طرح ها نیز با بانک ها مذاکراتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه طرح پرداخت از طریق تلفن همراه توسط آزمایشگاه سرویس های ارزش افزوده شریف در حال توسعه است ، گفت: سیستم موبایل پیمنت الگویی از پیش تعریف شده برای همه کشورها ندارد و علت آن این است که سطح بلوغ رگولاتوری ، بانک و مخابرات در هر کشور متفاوت از دیگر کشورها است.
عطوفی گفت: همراه اول قصد ندارد در حیطه و وظایف بانک ها وارد شود و به عنوان اپراتور این سامانه را تا حدی توسعه می دهد که رگولاتوری اجازه دهد.
به گفته این مقام مسوول حدود ۷۰۰ هزار دستگاه  POS و ۲۰ هزار ATM در کشور وجود دارد. با فرض اینکه تنها ۱۰ درصد مشترکان همراه اول علاقه مند به استفاده از سرویس پرداخت از طریق موبایل باشند ، در آن واحد حدود سه میلیون POS به شبکه بانکی کشور اضافه خواهد شد.
در این سیستم تمامی اطلاعات روی سیمکارت ذخیره می شود . سیستم مذکور کاربرد انفرادی برای مشترک و بانک موردنظر دارد و دسترسی عموم به اطلاعات مشترک در آن غیرممکن خواهد بود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا