۲۰۱۰ سال تهدید پلتفورم‌های موبایلی

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، پلتفورم های موبایلی همانند سیستم عامل رایانه ها در معرض خطر ویروسی شدن قرار گرفته اند و هکرها و برنامه نویسان بد افزارها به تازگی به سوی آلوده کردن این سیستم عامل ها روی آورده اند. از جایی که در طول سال جاری اولین ویروس …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سافت پدیا، پلتفورم های موبایلی همانند سیستم عامل رایانه ها در معرض خطر ویروسی شدن قرار گرفته اند و هکرها و برنامه نویسان بد افزارها به تازگی به سوی آلوده کردن این سیستم عامل ها روی آورده اند.
از جایی که در طول سال جاری اولین ویروس برای آیفون شناخته شد،  شرکت های امنیتی پیش بینی می کنند سال ۲۰۱۰ گوشی آیفون بیشتر در معرض خطر ویروسی شدن قرار گیرد و هدف اصلی هکرها و جنایتکاران سایبری قرار گیرد.
البته سیستم عامل آندرویید را هم نمی توان نادیده گرفت. شرکت های امنیتی معتقدند همه کاربران گوشی های مجهز به سیستم عمل اندرویید و پلتفورم Maemo آسیب پذیر هستند.
البته کارشناسان می گویند از جایی که سهم اندرویید و Maemo هنوز در بازار تلفن همراه نسبت به ویندوز موبایل، سیمبیان و آیفون ناچیز است تمرکز اصلی هکرها بیشتر روی سیستم عامل هایی است که سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند.
۱۳۵/۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا