شرکتهای اینترنتی باید منطبق با sla خدمات ارائه دهند

اصغریان در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه درحال حاضر موافقت نامه سطح خدمات اینترنت (sla ) در سطح  لایه core  و دسترسی تدوین شده ،اظهار داشت: شرکت  زیرساخت  و شرکت  مخابرات های استانی ملزم به رعایت این SLA هستند.وی با اشاره به اینکه  این SLA  در کمیسیون تنظیم مقررات …

اصغریان در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه درحال حاضر موافقت نامه سطح خدمات اینترنت (sla ) در سطح  لایه core  و دسترسی تدوین شده ،اظهار داشت: شرکت  زیرساخت  و شرکت  مخابرات های استانی ملزم به رعایت این SLA هستند.
وی با اشاره به اینکه  این SLA  در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب  و برای اجرا ابلاغ شده ،
 افزود: درحال حاضر سازمان تنظیم مقررات پیگیر اجرا و ایجاد مکانیزم های نظارتی بر اجرای آن است . اصغریان با اشاره به رویکرد و سیاست استفاده از اینترنت گفت: شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی  از شبکه اینترنت  کشور استفاده  می کنند،.بنابراین باید تعهدات خود را منطبق به SLA  انجام دهند.
 وی  گفت: درصورتیکه شرکت های ارائه دهنده اینترنت از تعهدات خود خطور کنند نهادهای مرتبط از جمله سازمان تنظیم مقررات پیگیری  های لازم را دراین زمینه انجام می دهند.
به گزارش موبنا  موافقت نامه سطح خدمات اینترنت (sla ) تعهداتی را ابین شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده پهنای باند اینترنت و عرضه کنندگان ، توزیع کنندگان و کاربران نهایی وضع می کند.
 در توافقنامه سطح دسترسی خدمات، کاربر باید سطح دسترسی خود را انتخاب کرده و به ازای آن هزینه بهره مندی از این سرویس را پرداخت کند. پس از آن چنانچه میزان قطعی دسترسی وی نسبت به این توافقنامه بیشتر شود، شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده خدمات باید خسارت این قطعی را بپردازد. sla مخفف “service level agreement” توافق کتبی بین تامین کننده، توزیع کننده، عرضه کننده و مصرف کننده نهایی خدمات اینترنت و اینترانت است که با توجه به کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازه گیری جبران خسارت تخطی از سطح خدمات و ضمانت های اجرایی در آن تعیین می شود.
۱۱۷/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا