فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت اساسی توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد ساری، مراسم افتتاح همایش ملی عصر اطلاعات و ارتباطات، کاربردها و راهکارها با حضور جمعی از مسئولان، محققان، پژوهشگران و جمع کثیری از دانشجویان در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.کیومرث نیاز آذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و …

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد ساری، مراسم افتتاح همایش ملی عصر اطلاعات و ارتباطات، کاربردها و راهکارها با حضور جمعی از مسئولان، محققان، پژوهشگران و جمع کثیری از دانشجویان در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.
کیومرث نیاز آذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و رئیس همایش از عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات، مجازی و دانش یادکرد و گفت: در عصری به سر می‌بریم که سرعت قافله دانش و فناوری شگفت‌انگیز است و در هر دو سال دانش بشری دو برابر می‌شود.
وی کوچک شدن جهان و تحقق دهکده جهانی و از میان برداشته شدن فاصله‌ها و ارتباطات سریع و آنلاین را از ویژگی‌های عصر حاضر خواند و تاکید کرد: در سایه فناوری‌های نو و جدید سرعت انتقال اطلاعات نوشتاری، دیداری و شنیداری بسیار افزایش یافته است و زمینه تعامل و تبادل اطلاعات و انتقال ارزش‌ها، سنت‌ها و فرهنگ‌ها فراهم شده است.
نیاز آذری فناوری را زیرساخت اساسی توسعه کشور دانست و بیان داشت: گرایش جامعه به سوی دانش مداری است و توسعه و پیشرفت دانایی محور است و دانایی و آگاهی زیربنای رشد و توسعه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری همچنین به خدمات ارزشمند فناوری به آموزش و یادگیری اشاره کرد و افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات بهبود کیفیت آموزشی، تدریس و یادگیری را موجب شده است و زمینه دسترسی آسان یادگیرنده به منابع و خدمات آموزشی را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: فناوری‌های نوین زمینه فرصت‌های برابر آموزشی و نقش‌آفرینی یادگیرندگان و دانشجویان را در فرایند تدریس محقق کرده است.
در این همایش علمی که از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شده در دو روز ۱۲ مقاله علمی به صورت سخنرانی و ۳۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
در مراسم اختتامیه همایش ملی عصر اطلاعات و ارتباطات، کاربردها و راهکارها که صبح امروز برگزار می‌شود محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی خواهند کرد و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از صاحبان مقالات برتر تجلیل می‌شود.
عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت برگزاری همایش ملی عصر اطلاعات و ارتباطات کاربردها و راهکارها که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار می‌شود پیامی صادر کرد.
متن کامل این پیام که توسط دکتر موتمنی، رئیس شورای پژوهشی منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح این همایش قرائت شد بدین ترتیب است.
اینک که به لطف و مدد خداوند متعال و با استعانت از الطاف بیکرانه‌ دریای رحمت واسعه‌ خداوندی در سایه‌سار پر مهر یگانه منجی زمان و مکان در تمام قرون و اعصار، دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است گام‌های رشد و بالندگی را یکی پس از دیگری بردارد و هر روز بهتر از روز گذشته میزبانی صدها هزار دانشجوی طالب علم و دانش را به نحو احسن انجام دهد، مفتخریم که اعلان کنیم در کنار این همه سرفرازی و عزت در راه تولید و توسعه‌ علم و معرفت و آگاهی و عقلانیت برای جوانان سربلند ایران اسلامی، این دانشگاه مولد نهال‌هایی است که به تدریج شاخ و برگ آن گسترش می‌یابند و بر تعالی و پیشرفت این شجره‌ طیبه می‌افزایند.
باشگاه پژوهشگران جوان نیز نهالی است که در فعالیت ده‌ساله‌ خویش و با خدمات بی‌شائبه‌ باغبانان بوستان علم و دانش توانسته با جذب تقریباً ۱۳ هزار عضو فعال در سراسر کشور و با فعالیت ۲۶۰ نفر از استعدادهای درخشان این مرز و بوم و با اجرایی کردن هزار و ۳۰۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی و در دست اجرا داشتن ۳۵۰ طرح دیگر در کل کشور، بستری باشد برای پویایی در بخش تحقیقات و پژوهش و جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان نخبه که این امر روز به روز مهم‌تر و جاری‌تر می‌شود و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی می‌افزاید.
عصر ارتباطات و اطلاعات، دورانی‌ است که ما در آن زندگی می‌کنیم، دهکده‌ کوچک جهانی با ارتباط اینترنتی و ماهواره‌ای در تمام جهان شکل یافته است، مردم دنیا هر روز بیشتر از روز دیگر به هم نزدیک می‌شوند و همه‌ اینها محقق نمی‌شود مگر با شناخت راهکارهای درست علمی و اخلاقی و کاربردهای دقیق و عالمانه.
برگزاری همایش ملی عصر اطلاعات و ارتباطات با تبیین کاربردها و راهکارها توسط دانشگاه آزاد اسلامی ساری که در مدت کوتاه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، گام بلندی است برای شناخت کاربردها و راهکارهای ارتباطی و اطلاعاتی، چرا که امروز منابع اطلاعاتی کلان و کاربرد این اطلاعات زیربنای تولید علم و توسعه‌ی فنی هر جامعه‌ای است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا