توسعه فناوری دچار چالش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همایون یزدان‌پناه پیش‌از ظهر امروز در سی‌ و چهارمین جلسه راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل پیش روی توسعه فناوری عدم دانش فنی و تحریم‌های استکبار در زمینه تجهیزات و ابزارهای فناوری اطلاعات است.وی شورای راهبردی فناوری اطلاعات را بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز …

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همایون یزدان‌پناه پیش‌از ظهر امروز در سی‌ و چهارمین جلسه راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل پیش روی توسعه فناوری عدم دانش فنی و تحریم‌های استکبار در زمینه تجهیزات و ابزارهای فناوری اطلاعات است.
وی شورای راهبردی فناوری اطلاعات را بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز کلان‌شهرها عنوان کرد و افزود: برنامه راهبردی توسعه پنج ساله فناوری اطلاعات و ارتباطات هفت کلان‌شهر کشور با اعتباری بالغ‌بر ۷۵۰ میلیون تومان تدوین شده است.
یزدان‌پناه همچنین از تدوین برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری‌های الکترونیک در سال ۱۳۹۱ خبر داد و بیان داشت: ارائه ۵۵ خدمت الکترونیکی از طریق کانال‌های دسترسی به اینترنت از جمله برنامه‌ها است.
وی اظهار داشت: ۴۰۰ طرح بزرگ و کوچک برای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است که شهرداری الکترونیک هر شهری متناسب با ظرفیت و بودجه تخصیصی خود عمل می‌کند.
دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات کلان‌شهرهای کشور در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از فناوری اطلاعات تنها اختصاص بودجه نیست، گفت: حمایت در فناوری اطلاعات تغییر در روش‌های سنتی و تبدیل‌ آن به آخرین دستاوردهای روز جهان است، به‌طوری که در مدارس کشور به‌جای قلم و کاغذ از کیبرد و کامپیوتر استفاده شود.
وی در مورد تعامل با بخش خصوصی در زمینه گسترش فناوری اطلاعات گفت: هر شهری باید متناسب با سیاست‌های شهرداری و میزان توانمندی‌های خود عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا