اخذ وجه برای ثبت شماره تلفن در ۱۱۸ تنها مربوط به متقاضیان حقیقی است

عباس ابوالقاسمی آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای طرح اخذ هزینه از صاحبان مشاغل در ۱۱۸ گفت: تنها از آن دسته از مشترکینی که شماره تلفن خود را به نام شخص خریداری کرده‌اند و علاوه بر اطلاع‌رسانی عمومی به نام شخص خریدار، خواهان ثبت شماره خود در لیست …

عباس ابوالقاسمی آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای طرح اخذ هزینه از صاحبان مشاغل در ۱۱۸ گفت: تنها از آن دسته از مشترکینی که شماره تلفن خود را به نام شخص خریداری کرده‌اند و علاوه بر اطلاع‌رسانی عمومی به نام شخص خریدار، خواهان ثبت شماره خود در لیست مشاغل ۱۱۸ و اعلام شماره تلفن شغل خود باشند هزینه اخذ می‌شود.
وی ادامه داد:‌ شخصی اقدام به خرید شماره تلفن برای خود می‌کند و ۱۱۸ نیز این اطلاع‌رسانی را به صورت رایگان و برای همه انجام می‌دهد در حالی که این شماره تلفن در فایل ۱۱۸ به نام این شخص ثبت شده، این شماره به یک شغل اجاره داده می‌شود و صاحب شغل درخواست می‌کند تا این شماره در فایل مشاغل نیز اضافه شود.
مدیر کل خدمات مخابراتی استان تهران خاطر نشان کرد:از شماره تلفن‌هایی که به نام حقوقی در مراکز تلفن خریداری شده باشند وجهی اخذ نمی‌شود و اخذ وجه تنها از واحدهایی صورت می‌گیرد که برای آنها علاوه بر اطلاع‌رسانی عمومی که برای همه انجام می‌شود، برای بار دوم و در فایل مشاغل ۱۱۸ ثبت شود به عبارتی لازم باشد مکان جدیدی در حافظه سیستم ایجاد گردد و برای انجام امور آنها نیروی انسانی اختصاص یابد.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در خصوص شماره تلفن‌هایی که از ابتدای امر به نام‌های حقوقی خریداری شده باشد، کماکان و مانند گذشته ادامه خواهد داشت.
مدیر کل خدمات مخابراتی استان تهران در خصوص آن دسته از شماره تلفن‌های مشاغلی که از پیش در سیستم ثبت شده‌اند گفت: به منظور تسهیل امور و جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری برای صاحبان شماره تلفن‌هایی که از پیش ثبت شده‌اند از طریق پست سفارشی نامه‌ای حاوی یک پسورد برای ورود به شبکه ارسال می‌شود و در این نامه ذکر می‌شود که صاحب خط تا ۱۰ روز آینده به سایت شرکت مخابرات به نشانی TCT.IR مراجعه و برای باقی ماندن شماره تلفن خود در لیست مشاغل ۱۱۸ اعلام رضایت کند.
آزاد ادامه داد: با استفاده از پسورد داخل نامه مشترک می‌تواند از طریق سایت شرکت مخابرات به شبکه وارد شده و رضایت خود را اعلام کند که در صورت اعلام رضایت هزینه مربوطه به صورت ماهانه در حساب مشترک منظور می‌شود.
وی در خصوص متقاضیان جدید یادآور شد: کسانی که متقاضی ثبت شماره تلفن خود در فایل مشاغل ۱۱۸ هستند باید مدارک دال بر قانونی بودن و مجوز خدمت خود را همراه با رضایتنامه ارائه کنند.
آزاد در خصوص هزینه این سرویس نیز گفت: برای استفاده از این سرویس ماهانه مبلغ ۵۰۰ پالس در حساب مشترک منظور می‌شود که با در نظر گرفتن مبلغ ۴۴.۷ ریال برای هر پالس و با توجه به صدور ۲ ماه یکبار قبوض مبلغ ۲ هزار و ۲۳۵ تومان بابت سرویس مشاغل در قبض مشترک درج می‌شود.
وی تاکید کرد: این مبلغ به عنوان آبونمان سرویس در نظر گرفته شده و تعداد درخواست‌هایی که برای اعلام یک شماره تلفن می‌شود تفاوتی در هزینه سرویس ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا