۲۰۱۰، سال موبایل

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از نیویورک تایمز، امروز برای جستجوی هر موضوعی روی تلفن همراه لازم نیست که تمام کلمات به طور کامل جستجو شود. جستجو روی تلفن همراه هنگام حرکت بدون تایپ کردن کلمات خیلی ساده و آسان شده و این نشانه دیگری از نزدیک شدن به آینده صنعت موبایل است.سال …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از نیویورک تایمز، امروز برای جستجوی هر موضوعی روی تلفن همراه لازم نیست که تمام کلمات به طور کامل جستجو شود. جستجو روی تلفن همراه هنگام حرکت بدون تایپ کردن کلمات خیلی ساده و آسان شده و این نشانه دیگری از نزدیک شدن به آینده صنعت موبایل است.
سال ها گفته می شد که سال آینده :سال موبایل” خواهد بود اما واقعا سال ۲۰۱۰ سال موبایل خواهد بود.
پیش بینی می شود سال آینده نوکیا ۱۰ درصد فروش را در اختیار داشته باشد. این در حالی است که در سال ۲۰۰۹ میزان فروش گوشی هایش ۷ درصد کاهش یافت.
در این محیط تقویت شده تولیدکنندگان در حال فروش گوشی های هوشمند جدید شامل N900 نوکیا، Droid موتورولا و گوشی هایی بر پایه سیستم عامل اندرویید گوگل و Pre پالم هستند. نمی توان گوشی های هوشمند بلک بری را از یاد برد که در میان نوجوانان شایع شده و از محبوبیت برخوردار شده است.
البته همه این تقلاها برای رقابت با آیفون و آیپاد اپل است که هنوز هم تعداد اپراتورهایی که این گوشی را به فروش می رسانند در حال ازدیاد هستند.
در سال پیش رو بخش مربوط به ارتباط خیلی کمرنگ جلوه می کند زیرا شبکه های تحت وب و نیز دسترسی به شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر و ترافیک اطلاعات با ارایه گوشی های اپل در اولویت قرار می گیرد.
بعضی از مدل ها مثل N900 آنقدر کارایی دارند که فهمیدن عملکرد اصلی گوشی سخت خواهد بود.
سال آینده تلفن های همراه به لحاظ عملکردی از رایانه ها و دستگاه های دیگر همچون satnav پیشی خواهند گرفت و نیز امکان دسترسی به سیگنال های ماهواره ای را هر زمان و هر جا فراهم می کنند.
ه گفته مدیر اجرایی فروشگاه نرم افزاری getjar.com اگر امسال سال نرم افزار و کاربرد برای موبایل بود سال ۲۰۱۰ سال موبایلخواهد بود.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا