راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در سایت شرکت ارتباطات زیرساخت

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن فرهنگ اصفهانی – مدیر کل دفتر بررسی فنی، هماهنگی مطالعات و تدوین استانداردها – با اعلام این مطلب افزود: این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از دو هزار نسخه کتاب الکترونیک است و با توجه به این که مرکز تحقیقات مخابرات یک موسسه علمی …

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن فرهنگ اصفهانی – مدیر کل دفتر بررسی فنی، هماهنگی مطالعات و تدوین استانداردها – با اعلام این مطلب افزود: این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از دو هزار نسخه کتاب الکترونیک است و با توجه به این که مرکز تحقیقات مخابرات یک موسسه علمی و تحقیقاتی است، طبعاً امکانات آرشیوی این کتابخانه از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء خواهد یافت.
او گفت: امکان عضویت همکاران از طریق سامانه دبیرخانه بدون کاغذ قبلا برای همکاران ارسال شده و همکارانی که فرم عضویت را تکمیل و ارسال کرده‌اند، از طرف مرکز تحقیقات یک شناسه کاربری و گذرواژه به پست الکترونیک آن‌ها ارسال شده است، عموماً این شناسه در پست الکترونیک کاربران و معمولاً در بخش Spam دریافت می‌شود که این موضوع به اطلاع همکاران رسیده است.
او در ادامه افزود: همکاران همچنین با استفاده از آدرس http://lib.itrc.ac.ir می‌توانند وارد کتابخانه سیمرغ شوند و علاوه بر استفاده از ۲۰۰۰ نسخه کتاب الکترونیک، از امکانات کتابخانه مزبور نیز استفاده کنند.
مدیر کل دفتر بررسی فنی، هماهنگی مطالعات و تدوین استانداردها درخصوص کتابخانه سیمرغ توضیح داد: این کتابخانه شبکه‌ای از کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی در سراسر کشور است که نشریات و نسخه‌های کتاب را به‌صورت الکترونیک در اختیار کابران قرار می‌دهد.
به گفته او علاوه بر این، بانک اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت با نشانی TIC Info&Docs برروی نمایشگر رایانه تمامی همکاران قرار دارد و این بانک اطلاعاتی با هدف مدیریت دانش و مستندسازی تجارب و اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد شده است.
وی درباره امکانات این بانک اطلاعاتی تصریح کرد: همکاران در این بانک اطلاعاتی می‌توانند به استانداردها، مقالات، مطالب ترجمه شده، مستندات گروههای مطالعاتی، گزارش سفرهای خارجی همکاران و گزارش‌هایی که از سوی همکاران در حوزه های فنی و غیرفنی، تهیه شده است،دسترسی داشته باشند.
به گفته او امکان دسترسی به تمامی توصیه نامه‌های ITU در این بانک اطلاعاتی پیش‌بینی شده است و همکاران می‌توانند به راحتی به امکانات و اطلاعات موجود این سایت دسترسی داشته باشند. علاوه بر این در این بانک اطلاعاتی نیز کتابخانه الکترونیکی پیش‌بینی شده است که در حال بررسی و انتخاب کتابهای الکترونیکی موجود در بازار و قرار دادن آن‌ها برروی بانک یاد شده هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا