بازار گوشی تلفن همراه نیازمند برخورد دائمی مسوولان با قاچاق است

“محمد پورحیدری” در گفت و گو با خبرنگار سازما ن خبری موبنا اظهار داشت: اگر نهادهای مسوول به برخورد جدی با فعالان غیرقانونی بپردازند، شاهد کاهش عرضه گوشی های قاچاق در بازار خواهیم بود و در آن صورت نمایندگان رسمی قانونی به راحتی می توانند به واردات و عرضه محصولاتشان بپردازند.وی افزود: کاهش تعرفه فعلی …

“محمد پورحیدری” در گفت و گو با خبرنگار سازما ن خبری موبنا اظهار داشت: اگر نهادهای مسوول به برخورد جدی با فعالان غیرقانونی بپردازند، شاهد کاهش عرضه گوشی های قاچاق در بازار خواهیم بود و در آن صورت نمایندگان رسمی قانونی به راحتی می توانند به واردات و عرضه محصولاتشان بپردازند.
وی افزود: کاهش تعرفه فعلی شاید بتواند باعث افزایش فعالیت فعالان قانونی شود. ولی با برخورد نکردن با قاچاق این کالا، همچنان شاهد ادامه فعالیت قاچاقچیان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: تا کنون برخورد و نظارت دائمی با قاچاق گوشی تلفن همراه در بازار صورت نگرفته است.به موجب همین دلیل ۹۵ درصد گوشی های موجود در بازار را قاچاقچیان تامین می کنند.
این کارشناس با اشاره به کاهش تعرفه کنونی تصریح کرد: کاهش تعرفه شاید بتواند باعث گسترده شدن فعالت واردکنندگان قانونی باشد. ولی باز هم مانع از متوقف شدن قاچاقچیان نخواهد شد.
 پورحیدری با اشاره به عدم حمایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کالای ارتباطی تلفن همراه اظهار داشت: روز به روز به حجم فروشگاه های فعال در بخش گوشی تلفن همراه قاچاقی و تجهیزات آن اضافه می شود. این درحالی است که سازمان های مرتبط نیز برای حمایت از مصرف کننده تا کنون اقدامی انجام نداده است.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا