انتخاب کرج برای پایلوت طرح سراسری آموزش رایگان شهروند الکترونیک

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محسن برجی اظهار داشت: طبق برنامه پیش بینی شده پنج میلیون نفر در این طرح شرکت می کنند که ۲۲۰ هزار نفر برای اولین بار آموزش خود را در کرج آغاز خواهند کرد. وی ادامه داد: در مجموع ۱۷میلیون نفر در سراسر …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محسن برجی اظهار داشت: طبق برنامه پیش بینی شده پنج میلیون نفر در این طرح شرکت می کنند که ۲۲۰ هزار نفر برای اولین بار آموزش خود را در کرج آغاز خواهند کرد.
وی ادامه داد: در مجموع ۱۷میلیون نفر در سراسر کشور در آینده تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
برجی یاد آور شد: مهلت نام نویسی این طرح بزرگ تا ۳۰ آذر ماه جاری تعیین شده است. افراد ۱۲ تا ۷۵ ساله می توانند برای شرکت در کلاس ها نام نویسی کنند.
وی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف گسترش فرهنگ استفاده از سامانه های الکترونیکی و کاهش مراجعه مردم به بانکها و ادارات مختلف انجام می شود.
برجی اظهارداشت: کاهش ترافیک، تسریع در انجام امور مردم ، صرفه جویی در وقت و کاهش برخوردهای سطحی در جامعه و همچنین کاهش آلودگی هوا و محیط زیست از مزایای این طرح بزرگ است.
مدیر امور اجتماعی شهرداری کرج گفت: شهروندان برای خرید بسته های آموزشی مربوط به این طرح می توانند به شعب مختلف بانک های تجارت و ملت شهرستان کرج مراجعه کنند.
برجی افزود: با توجه به اینکه اکنون بسیاری از خدمات ادارات و شرکت ها از جمله پرداخت قبوض آب ، برق، تلفن ، گاز ، تهیه بلیت قطار ، هواپیما ، اتوبوس ، نام نویسی مراکز دانشگاهی و پرداخت عوارض به صورت الکترونیک است ، آشنایی مردم با سامانه های جدید الکترونیکی در اولویت کاری شهرداری کلانشهر کرج قرار گرفته است.
وی گفت: این طرح با همکاری مرکز کار آفرینی دانشگاه تهران و فرمانداری کرج برگزار می شود. شهرداری کرج برای بالا بردن آگاهی بیشتر شهروندان برگزاری کلاسهای آموزشی مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا