استان ها هر کدام می توانند پیشران فناوری اطلاعات در کشور باشند

  به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری در سومین جلسه شورای راهبری، سیاستگزاری و هماهنگی استان ها، معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات، کمی شدن شاخص های توسعه در استان ها را یک ضرورت دانست و گفت: باید بدانیم در استان ها به چه میزان به اهداف برنامه …

 

به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری در سومین جلسه شورای راهبری، سیاستگزاری و هماهنگی استان ها، معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات، کمی شدن شاخص های توسعه در استان ها را یک ضرورت دانست و گفت: باید بدانیم در استان ها به چه میزان به اهداف برنامه پنجم توسعه دست یافته ایم.
وی بر ضرورت شناسایی موانع پیشرفت در استان ها تأکید کرد و گفت: نیازمند مشخص شدن شاخص های توسعه در استان ها، به صورت کمی هستیم.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تولید محتوا، توسعه اشتغال و صنعت را ضروری دانست و گفت: وزیر ارتباطات تا قبل از آغاز هفته دولت، به پنج استان همدان، اردبیل، لرستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی سفر خواهد کرد.
براری در خصوص وضعیت ICT استان خوزستان، گفت: خوزستان استان صنعتی است و حداقل حدود یک بیستم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که از این فرصت می توان در جهت ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه تلفن ثابت در استان خوزستان دچار مشکلاتی هستیم، افزود: حجم زیادی از روستاها به دلیل سرقت کابل، با قطعی تلفن مواجه می شوند.
براری بر ضرورت تدوین بسته پیشنهادی برنامه در استان خوزستان تأکید کرد و گفت: در حوزه ۳G بیشترین سرمایه گذاری در این استان انجام شده است.
وی، بهره برداری از دیتاسنتر استان خوزستان را ضروری برشمرد و ادامه داد: در حوزه استفاده از زیرساخت ها دراین استان، بهره برداری مناسبی صورت نگرفته و انتظار داریم اپراتورهای IT بتوانند از ظرفیت زیرساختی استان خوزستان نهایت بهره برداری را داشته باشند.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به حضور صنایعی چون کارخانه GLX در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این استان فرصت های خوب صنعتی برای پیشرفت در عرصه ICT وجود دارد.
براری اظهار داشت: در وزارت ارتباطات منابع قابل توجهی درجهت کاهش شکاف دیجیتالی در نظر گرفته شده که امیدواریم از این ظرفیت، برای ارتقاء شاخص های فناوری اطلاعات، دراستانها حداکثر استفاده صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا