دستگاه قضایی باید قوی‌ترین دستگاه اجرایی باشد

منطقه اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در نشستی با مسئولان قضایی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش و قدردانی از مسئولان عالی قضایی استان در تحقق امنیت و آرامش استان گفت: رسالت قوه قضاییه بسیار خطیر و ارزشمند است، زیرا به طور مستقیم با حق و حقوق مردم سر …

منطقه اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در نشستی با مسئولان قضایی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش و قدردانی از مسئولان عالی قضایی استان در تحقق امنیت و آرامش استان گفت: رسالت قوه قضاییه بسیار خطیر و ارزشمند است، زیرا به طور مستقیم با حق و حقوق مردم سر و کار دارد و عدالت را که بستر ایجاد امنیت است، به رای و قلم قاضی بستگی دارد.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند قضا و قضاوت افزود: دستگاه قضایی باید قوی ترین دستگاه اجرایی باشد، بر همین مبنا اقتدار و استقلال قوه قضاییه یک اصل است و استقلال قاضی در حین صدور حکم موجب می‌شود احکام عادلانه بر اساس قانون و شرع اسلامی صادر شود.

وی اضافه کرد: نسل‌های جوان باید بیش از گذشته با آموزه‌های دینی و اسلامی آشنا شوند، تلاش برای گرایش بیشتر نسل‌های آینده به احکام اسلامی یک سرمایه گذاری فرهنگی است و هر گونه شکاف در بین روحانیت و نسل جدید را از بین می‌برد.

در ادامه حجت الاسلام محمد علی قاصدی رییس کل دادگستری استان نیز در این نشست گفت: دستگاه قضایی استان همواره با تمام توان برای تحقق عدالت و امنیت و خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به مردم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد افرادی با اخلال در نظم چهره امنیت و آرامش را مخدوش کنند.

وی بیان کرد: در حوزه نظارت درون سازمانی نیز با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های متعدد به نحو احسن بر زیر مجموعه‌ها نظارت داشته و در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم قانونی را اعمال می‌کنیم.

قاصدی افزود: با اجرای برنامه‌های متعدد و بکارگیری راهکارهای مختلف پیشگیری از وقوع جرم از میزان ورودی به پرونده‌ها به حوزه‌های قضایی خواهیم کاست، ولی همکاری تمام نهادها و ارگان‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی با همدیگر برای ایجاد فرهنگ صلح و سازش در بین مردم ضرورت دارد.

وی بیان کرد: تمام تلاش براین است با کاهش اطاله دادرسی در کمترین زمان ممکن مردم به حقوق خود برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا