مخابرات به مشترکان اینترنت پرسرعت بدهکار است

حسن رضوانی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه فوق در زمان حاضر توسط شرکت های مخابراتی اجرا می شود ، اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات این مصوبه را ابلاغ کرده و لازم الاجرا است.وی گفت: به دلیل تاخیر دو ساله اجرای این مصوبه ،  شرکت …

حسن رضوانی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه فوق در زمان حاضر توسط شرکت های مخابراتی اجرا می شود ، اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات این مصوبه را ابلاغ کرده و لازم الاجرا است.
وی گفت: به دلیل تاخیر دو ساله اجرای این مصوبه ،  شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از شرکت های مخابرات استانی مبالغی بستانکار هستند که تسویه حساب خواهد شد. 
رضوانی با بیان اینکه مشترکان بابت دریافت هزینه اضافی از سرویس اینترنت پرسرعت ، بستانکار مخابرات می شوند ، گفت: این بستانکاری در قبوض آینده مشترکان این سرویس لحاظ خواهد شد.
به گزارش موبنا تا قبل از شهریورماه امسال مبلغ سه هزار تومان از پولی که کاربران اینترنت پرسرعت ماهانه بابت خط اینترنت خود پرداخت می کردند به آبونمان مخابرات اختصاص داشت و مخابرات از تمام کاربران اینترنت پرسرعت ماهیانه سه هزار تومان پول بابت تعرفه خدمات اینترنت دریافت می کرد.
اما طبق اخبار منتشره مشخص شد این تعرفه دو سال پیش توسط سازمان تنظیم مقررات از سه هزار تومان به هزار تومان کاهش پیدا کرد. اما مخابرات با نادیده گرفتن این مصوبه همچنان ماهیانه دو هزار تومان بیشتر از کاربران اینترنت پرسرعت ایران پول آبونمان دریافت می کرد. شکایات شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP ها ) برای کاهش این تعرفه باعث شد سازمان تنظیم مقررات بار دیگر این مصوبه را ابلاغ کند.
طبق برآوردهای انجام شده به نظر می رسد در عرض این دو سال هر کاربر اینترنت پرسرعت حدود ۵۰هزار تومان پول اضافی به مخابرات پرداخت کرده که در صورت وجود ۵۰۰هزار مشترک اینترنت پرسرعت در کشور – طبق آمارهای غیررسمی – مخابرات یک میلیارد تومان در ماه و در عرض این دو سال رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از مشترکان هزینه اضافی بابت آبونمان دریافت کرده است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا