ایران در تولید تجهیزات مخابرات نوری خودکفا شد

عباس ظریفکار در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به تولید تجهیزات سیستم های مخابرات نوری برای ارتباطات زیرساخت اظهار داشت : آزمایشگاه تایید نمونه این تجهیزات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران ایجاد شده است .از این پس هرگونه تجهیزات در شبکه مخابرات بکار گرفته شود مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد …

عباس ظریفکار در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با اشاره به تولید تجهیزات سیستم های مخابرات نوری برای ارتباطات زیرساخت اظهار داشت : آزمایشگاه تایید نمونه این تجهیزات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران ایجاد شده است .از این پس هرگونه تجهیزات در شبکه مخابرات بکار گرفته شود مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد بود.
این مقام مسوول با بیان اینکه سیستم های DWDM سیستم های گسترده ای هستند که در بخش زیرساختی کشورها استفاده می شود و ما توانسته ایم آن را در قالب پروژه های مرکز تحقیقات مخابرات ایران بومی سازی کنیم ، ادامه داد: سیستم های CWDM و SDH با ظرفیت کمتر به همین شکل در داخل کشور ساخته شده اند و می توان ادعا کرد در زمینه تجهیزات مخابرات نوری و ایجاد دانش فنی آن در داخل کشور به خودکفایی رسیده ایم.
سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران ساخت این دو سیستم را موفقیت بزرگ کشور در زمینه تولید تجهیزات پرظرفیت انتقال در بخش زیرساخت عنوان کرد و گفت: در بحث ارتباطات زیرساختی و بین شهری و بین الملل و در سطح شهرها سیستم های مخابرات نوری استفاده می شوند. آزمایشگاه مرکز تحقیقات مخابرات قابلیت تست و تایید نمونه همه این تجهیزات را دارد.
وی با بیان اینکه آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات SDH و WDM مخابرات نوری تاکنون در کشور وجود نداشته است ، گفت: در این آزمایشگاه سیستم های بومی سازی شده  STM4 و DWDM  مورد تست و تایید نمونه قرار گرفته است.
وی گفت: تجهیزات سیستم های SDH در رده های مختلف و WDM با تعداد کانالهای مختلف به طور وسیع در مخابرات کشور استفاده می شود این آزمایشگاه سرویس بسیار مناسبی خواهد داد.
این مقام مسوول با بیان اینکه تجهیزات اندازه گیری برای آزمایشگاههای تایید نمونه تولیدات مخابراتی ، تولیدکنندگان محدودی در سطح جهان دارد ، گفت: این تجهیزات مطابق طرح های کلی موردنظر خریداری و آزمایشگاهها از طریق آن تجهیز شده است.
ظریفکار با تاکید بر اینکه این آزمایشگاهها و مجموعه تجهیزات اندازه گیری آن در مقوله سیستم های رادیویی به بهره برداری رسیده است ، افزود: خوشبختانه در سیستم های رادیویی از مدت ها قبل بحث تایید نمونه تجهیزات داخلی و وارداتی را داشته ایم و با توسعه آزمایشگاهها، قابلیت تایید نمونه تا ۶۰ گیگاهرتز را خواهیم داشت .
وی گفت: تایید نمونه تجهیزات مخابراتی با توجه به ایجاد آزمایشگاه آن در داخل کشور اجباری است و از طرف سازمان تنظیم مقررات به تولید کنندگان و واردکنندگان این محصولات ابلاغ شده است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا