سرویس ویدیو درخواستی مخابرات برای پنج هزار متقاضی فعال می شود

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه سرویس ویدیو درخواستی در قالب طرح خدمات ارتباطی پیشرفته (ACS ) بوده و از جمله سرویس های طرح خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت است ، اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در تهران فعال شده و تست آن نیز در نمایشگاه …

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه سرویس ویدیو درخواستی در قالب طرح خدمات ارتباطی پیشرفته (ACS ) بوده و از جمله سرویس های طرح خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت است ، اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در تهران فعال شده و تست آن نیز در نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۰۹ – اوایل آذرماه – انجام شد.
وی با بیان اینکه با استفاده از سرویس ویدیو درخواستی ، مشترکان می توانند با اتصال به تلویزیون برنامه های مورد علاقه خود را ذخیره کرده و به صورت “تایم شیفت” هر زمان که بخواهند تماشا کنند ، گفت: برخی افراد به دلیل مشغله کاری نمی توانند بسیاری از برنامه های مورد علاقه خود را در ساعت پخش آن مشاهده کنند. این سرویس چنانچه به تلویویزیون وصل شود تایم شیفت خواهد بود. یعنی مردم می توانند برنامه های تلویزیون را هر زمان بخواهند ، ببینند. VOD  این امکان را فراهم می کند که مشترک آرشیو بزرگی از برنامه های مختلف تلویزیون را در اختیار داشته باشد.
زارعیان با بیان اینکه VOD در راستای آموزش از دور هم امکانات بسیار خوبی دارد ، خاطرنشان کرد: در حال مکاتبه با وزارتخانه هایی هستیم که محتوای آموزشی برای مردم دارند تا با قراردادن آن در این شبکه ، امکان استفاده آن را برای مشترکان فراهم آوریم.
وی با تاکید بر اینکه سرویس ویدیو درخواستی در ۲۰ نقطه آزمایشی در تهران در حال تست است و باید در چند مرحله توسعه یابد ، افزود: طریقه اشتراک این سرویس و شرایط ثبت نام آن بزودی از طریق فراخوان اعلام خواهد شد.
وی یکی از روش های مبارزه با تهاجم فرهنگی را در دسترس قرار دادن محتوای موردنیاز مردم دانست که از طریق VOD امکان پذیر است.
گفته می شود این سرویس در ابتدا در چهار استان فعال خواهد شد که قابلیت در اختیار قرار گرفتن تمام فیلم های تولید شده در کشور ، آرشیو صدا و سیما ، آرشیو وزارت ارشاد و آرشیو دیگر سازمان های مختلف را برای متقاضیان فراهم می کند.
امکان پخش برنامه های زنده تلویزیونی ، آموزش از راه دور، زیارت از راه دور و سیاحت از راه دور از جمله سرویس های این طرح است.
وی با تاکید بر اینکه سعی داریم با هماهنگی سازمان صدا و سیما محتوای کاملی را روی این شبکه داشته باشیم ، خاطرنشان کرد: یکی از روش های مبارزه با تهاجم فرهنگی در دسترس قرار دادن محتوای موردنیاز مردم است که از این طریق فراهم می شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا