سهامداران جزء از خرید سهام مخابرات ضرر کردند

تورج غفاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل نبود نظارت در بازار و بالا و پایین شدن ارزش سهام شرکت مخابرات ایران ، سهامداران جزء از خرید این سهام ضرر کردند.وی با بیان اینکه بدهی هایی که دولت از مخابرات پیش از موعد برداشته باعث افت سهام این شرکت …

تورج غفاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل نبود نظارت در بازار و بالا و پایین شدن ارزش سهام شرکت مخابرات ایران ، سهامداران جزء از خرید این سهام ضرر کردند.
وی با بیان اینکه بدهی هایی که دولت از مخابرات پیش از موعد برداشته باعث افت سهام این شرکت شده است ، افزود: برداشت ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت از مخابرات به عنوان سود تکلیفی باعث کاهش سود سهامداران شد . مسوولان سازمان خصوصی سازی قول داده بودند این مبلغ برگردانده می شود. اما به وعده خود عمل نکردند و به همین دلیل بسیاری سهامداران ، از سهم خود خارج شدند .
غفاری گفت: سهامدارانی که این سهم مدیریتی را تحویل گرفتند باید طبق قانون از سهامداران جزء حمایت کنند. اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است.
این فعال بازار سرمایه با تاکید براینکه دولت باید بدهی های مخابرات را بپردازد ، افزود: ارزش سهام مخابرات به دلیل درآمدهای بالای این شرکت ، بسیار زیاد است. اما مبالغی که دولت از مخابرات دریافت می کند ، بیش از اندازه سهمی است که این شرکت دارد .
به گزارش موبنا براساس پیوست قانون بودجه سال ۸۷ مخابرات مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از ردیف درآمدی خود را به عنوان سود تکلیفی به دولت پرداخت کرد. این موضوع باعث شد سود سهامداران شرکت مخابرات ایران کاهش یابد. با پیگیری های انجام شده مسوولان مخابرات و وعده های سازمان خصوصی سازی قرار شد این ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت باز پس گرفته شده و به حساب سود سالانه این شرکت واریز شود.
دولت سهام شرکت مخابرات ایران را در سال جاری در چند مرحله واگذار کرد . در آخرین مرحله در پنجم مهرماه گذشته ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران در تاریخی ترین واگذاری بورس ایران به شرکت توسعه اعتماد مبین واگذار شد.
مجمع عمومی عادی فوق العاده شرکت مخابرات ایران ، روز نهم آذرماه جاری با حضور ۹۲ درصد سهامداران در تهران برگزار شد . در این جلسه توافق شد شخصیت اعضای جدید هیات مدیره این شرکت از حقیقی به حقوقی تغییر کند.
این توافق میان نمایندگان سهام ۱۰درصدی شامل کارکنان مخابرات و هجده هزار سهامدار حقیقی ، همراه نمایندگانی از شرکت توسعه اعتماد مبین با ۵۰ درصد به علاوه یک سهم و نمایندگان سهام عدالت و سهام دولت در مخابرات که هر کدام ۲۰درصد است ، حاصل شد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا