آیا کشورنیازی به اپراتور سوم دارد؟

به گفته محمود خسروی  برطبق اعلام مرکز HLR  (مرکزثبت اطلاعات مشترکان)، تعداد مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور به  13 میلیون می رسد. اگرچه آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که اپراتور ام. تی. ان – ایرانسل تاکنون حدود ۲۰ میلیون سیمکارت به بازارعرضه کرده که نزدیک به نیمی از این سیمکارت ها غیر فعالند. درهمین …

به گفته محمود خسروی  برطبق اعلام مرکز HLR  (مرکزثبت اطلاعات مشترکان)، تعداد مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور به  13 میلیون می رسد. اگرچه آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که اپراتور ام. تی. ان – ایرانسل تاکنون حدود ۲۰ میلیون سیمکارت به بازارعرضه کرده که نزدیک به نیمی از این سیمکارت ها غیر فعالند.
درهمین حال مدیرعامل اپراتور ایرانی خارجی  -MTN ایرانسل اعلام کرده بود که ما هیچ محدودیتی برای واگذاری سیمکارت نداریم و می توانیم تا ۴۰ میلیون سیمکارت هم واگذار کنیم.
اپراتوردوم با خرید چهارپیش شماره موبایل حدود ۴۰ میلیون شماره را درفضای فرکانسی اشغال کرده که هریک ازپیش شماره های ۰۹۳۵، ۰۹۳۶ ،۰۹۳۷و۰۹۳۸این اپراتوربه تنهایی شامل ۱۰ میلیون شماره می شود و این حرکت  برای اپراتوری که بخواهد براساس بیزینس پلن خود ۱۶میلیون سیمکارت واگذار کند توجیه اقتصادی ندارد که هزینه های خرید ۴۰ میلیون شماره را بپردازد.
این درحالیست که تا چندی دیگراپراتورسوم نیزواردعرصه مخابراتی کشورمی شود و سرویس دهی خود را آغاز می کند. 
در طرح اقتصادی اپراتور سوم جذب ۱۷ میلیون مشترک در پانزده سال آمده است اما با توجه به واگذاری ۳۸ میلیون سیمکارت توسط  اپراتور اول  تا پایان برنامه چهارم توسعه و دراختیار گرفتن  40 میلیون مشترک توسط اپراتور ایرانی خارجی ام. تی. ان ایرانسل جایی برای فعالیت اپراتورسوم باقی نمی ماند و این اپراتور تازه وارد باید تن به رقابتی  نا برابر بدهد.
برهمین اساس مسولان سازمان تنظیم مقررات و اپراتور دوم باید با  توضیحات خود دلیل قانع کننده ای برای جذب ۴۰ میلیون مشترک  تلفن همراه توسط  اپراتوردوم ارائه کنند .
همچنین دراختیارداشتن ۲۵ میلیون مشترک اضافه بر پروانه اپراتور دوم باید توسط مسولان مخابراتی تجزیه و تحلیل شود که آیا کشوردراین شرایط  نیازی به حضوراپراتور سوم  دارد؟
۱۱۷/ ۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا