رگولاتوری ایران به ریاست کارگروه طیف فرکانس منصوب شد

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادق عباسی شاهکوه رییس مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ازانتصاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جمهوری اسلامی ایران به ریاست کارگروه طیف فرکانس کشورهای عضو شورای رگولاتوری های مخابراتی جنوب …

به گزارش سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادق عباسی شاهکوه رییس مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ازانتصاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جمهوری اسلامی ایران به ریاست کارگروه طیف فرکانس کشورهای عضو شورای رگولاتوری های مخابراتی جنوب آسیا (SATRC) خبر داد.
وی گفت:در این اجلاس با تجدید ساختار به عمل آمده، سه گروه کاری تشکیل شد که ریاست گروه کاری سیاست ها و مقررات به هندوستان، شبکه ها و سرویس ها به سری لانکا و طیف فرکانس به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد. همچنین مقرر شد اجلاس سال آینده در ایران برگزارشود.
عباسی افزود: در این اجلاس که هیاتی از ایران به سرپرستی  مهندس خسروی معاون وزیر وریس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آن شرکت داشتند، نتایج مطالعات انجام شده درزمینه طیف فرکانس، شبکه های IP ، NGN و اتصال کشور های منطقه که توسط کارشناسان این کشورها و مشاوران APT و مشارکت فعال کارشناسان سازمان انجام شده بود، ارائه وبررسی شد.
۹ کشور عضو این شورا (متشکل از ایران، هندوستان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، نپال، مالدیو، بوتان و سری لانکا) که زیر مجموعه ای از APT می باشد، دارای بیش از یک چهارم جمعیت جهان هستند و بازار ICT در حال رشدی دارند که چالش ها و مسایل رگولاتوری آنها بسیار شبیه است.
یازدهمین اجلاس شورای رگولاتورهای مخابراتی جنوب آسیا ، از تاریخ سوم تا پنجم آذر ماه سال جاری در کشور سری لانکا و شهر کلمبو برگزارشد.
۱۱۷/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا