گسترش فعالیت قاچاقچیان به دلیل دائمی نبودن نظارت نهادهای دولتی

“علی نظری” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان  خبری موبنا اظهار داشت: با اختصاص ۹۵  درصد سهم بازار به قاچاق گوشی تلفن همراه، روشن است مبارزه جدی با قاچاقچیان این کالای ارتباطی صورت نگرفته است. وی افزود: فقط در برخی از موارد نیروی انتظامی برای مبارزه با عرضه گوشی های …

“علی نظری” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان  خبری موبنا اظهار داشت: با اختصاص ۹۵  درصد سهم بازار به قاچاق گوشی تلفن همراه، روشن است مبارزه جدی با قاچاقچیان این کالای ارتباطی صورت نگرفته است.
وی افزود: فقط در برخی از موارد نیروی انتظامی برای مبارزه با عرضه گوشی های قاچاق در مراکز اصلی و پاساژهای گوشی تلفن همراه حضور پیدا می کند. ولی دائمی نبودن این نظارت نیز تا کنون نتیجه ای نداشته است.
این کارشناس بازار ادامه داد: حضور کمرنگ نهادهای مبارزه با قاچاق باعث می شود  فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
یکی دیگر از کارشناسان این حوزه می گوید: نبود اتحادیه یا صنف گوشی تلفن همراه و نبود نظارت بر واردات و عرضه گوشی های قاچاق از جمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان آشفته باشد.
“شهرام مرادبیگی” تصریح کرد: فراز و فرودهای پیش آمده در بازارگوشی تلفن همراه در چند سال اخیر به دلایل مختلف  سبب شده  روز به روز بر سهم حضور واردکنندگان غیرقانونی افزوده شود.
وی ادامه داد: افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد با انگیزه حمایت از تولیدکنندگان داخل  ، باعث شد تا ۹۵ درصد سهم بازار به گوشی های قاچاق اختصاص یابد.
مرادبیگی  خاطرنشان کرد: تصویب تعرفه ۲۵ درصدی واردات هم تاثیر چندان مطلوبی بر بازار نگذاشت و نتوانست مانع فعالیت قاچاقچیان شود.
به گزارش موبنا، با توجه به شرایط کنونی بازار، بیشتر شرکت های قانونی برای مبارزه با توزیع گوشی های قاچاق و فروش بهتر محصولات خود راهکار تعدیل قیمت و ارایه گارانتی را در پیش گرفته اند. اما با وجود این امر همچنان ۹۵درصد سهم بازار متعلق به گوشی های قاچاق است.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا