بدهی دولت به مخابرات باید برگردانده شود

سید مصطفی سیدهاشمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه مخابرات از دولت مبالغ زیادی طلب دارد ، اظهار داشت: سهامداران مخابرات به خاطر حفظ حقوق سهامداران حقیقی ، به طور انفعالی برخورد نکرده و مطمئنا فعال خواهد بود.وی گفت : سهامداران بزرگ این شرکت به خوبی می دانند در فعالیت …

سید مصطفی سیدهاشمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه مخابرات از دولت مبالغ زیادی طلب دارد ، اظهار داشت: سهامداران مخابرات به خاطر حفظ حقوق سهامداران حقیقی ، به طور انفعالی برخورد نکرده و مطمئنا فعال خواهد بود.
وی گفت : سهامداران بزرگ این شرکت به خوبی می دانند در فعالیت های خصوصی سازی باید در چارچوب قوانین و اساسنامه اقدام کنند. این امر با همکاری سهامداران، کارکنان و مشتریان شرکت عملی می شود.
سیدهاشمی تصریح کرد: همه تعهدات شرکت مخابرات ایران در تعهد شرکت تحویل گیرنده است و این شرکت برای حفظ حقوق سهامداران ، خود را متعهد می بیند.
وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران از این پس خصوصی اداره خواهد شد ، گفت: در ۱۵ روز آینده شرکت های حقوقی نماینده حقیقی خود را معرفی می کنند و هیات مدیره با نفرات معرفی شده تشکیل خواهد شد.
براساس پیوست قانون بودجه سال ۸۷ مخابرات مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از ردیف درآمدی خود را به ‌عنوان سود تکلیفی به دولت پرداخت کرد. این موضوع باعث شد سود سهامداران شرکت مخابرات ایران کاهش یابد. با پیگیری های انجام شده مسوولان مخابرات و وعده های سازمان خصوصی سازی قرار شد این ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت باز پس گرفته شده و به حساب سود سالانه شرکت واریز شود.
مجمع عمومی عادی فوق العاده شرکت مخابرات ایران ، روز گذشته با حضور ۹۲ درصد سهامداران در تهران برگزار شد . در این جلسه توافق شد شخصیت اعضای جدید هیات مدیره این شرکت از حقیقی به حقوقی تغییر کند.
این توافق میان نمایندگان سهام ۱۰درصدی شامل کارکنان مخابرات و هجده هزار سهامدار حقیقی ، همراه نمایندگانی از شرکت توسعه اعتماد مبین با ۵۰ درصد به علاوه یک سهم و نمایندگان سهام عدالت و سهام دولت در مخابرات که هر کدام ۲۰درصد است ، حاصل شد.
دولت سهام شرکت مخابرات ایران را در سال جاری در چند مرحله واگذار کرد . در آخرین مرحله  در پنجم مهرماه گذشته ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران  در تاریخی ترین واگذاری بورس ایران به شرکت توسعه اعتماد مبین واگذار شد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا