دولت مابه التفاوت تعرفه های مخابراتی را در بودجه عمومی پیش بینی کند

دکتر وفا غفاریان در گفت وگو  با خبرنگار موبنا در حاشیه مجمع عمومی عادی فوق العاده این شرکت که صبح امروز برگزار شد ، اظهار داشت: مطابق با بند  89  اصل ۴۴ قانون اساسی در صورتیکه تعرفه ها زیر قیمت تمام شده باشد ، دولت باید مابه التفاوت آن را در بودجه عمومی پیش بینی …

دکتر وفا غفاریان در گفت وگو  با خبرنگار موبنا در حاشیه مجمع عمومی عادی فوق العاده این شرکت که صبح امروز برگزار شد ، اظهار داشت: مطابق با بند  89  اصل ۴۴ قانون اساسی در صورتیکه تعرفه ها زیر قیمت تمام شده باشد ، دولت باید مابه التفاوت آن را در بودجه عمومی پیش بینی کند.
وی گفت: تا چندی پیش اعمال حاکمیت و مالکیت شرکت مخابرات ازطریق اساسنامه به صورت توامان انجام می شد، اما ازاین پس در شرایط فعلی این دو مقوله از یکدیگر جدا می شوند.
غفاریان گفت: اساسنامه شرکت مخابرات سند پایه اعمال حاکمیت در این شرکت به حساب می آید و اعمال حاکمیت دولت بر اپراتورها توسط پروانه این شرکت خواهد بود.
وی با اشاره به بررسی های انجام شده دراین زمینه گفت: به طور قطع ظرف مهلت قانونی و براساس رایزنی های صورت گرفته شایسته ترین افراد درهیات مدیره مخابرات طی روزهای آینده از سوی سهامداران معرفی خواهند شد.
غفاریان خاطرنشان کرد: سهامداران جدید مخابرات معتقدند بابت هر صندلی هیات مدیره ۳۰۰میلیارد تومان هزینه شده است. به همین جهت باید شایسته ترین افراد دراین جایگاه  قرار گیرند.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: هیچ برنامه ای برای تقسیم بندی جدید منطقه ای شرکتهای مخابراتی کشور نداریم  و بلوک و یا بلوک های جدیدی تشکیل نخواهد شد وتقسیم بندی ومدیریت مخابرات مطابق با روال گذشته خواهد بود.
غفاریان با بیان اینکه در حال حاضر تغییرات در چارچوب تغییرهیات مدیره مخابرات ایران است ، اظهار داشت: برنامه ای برای تغییرات گسترده در لایه های میانی وجود ندارد .
وی با بیان اینکه این تغییرات هیچ  نگرانی برای مردم و مسوولان مخابراتهای استانی نخواهد داشت، افزود: کار به صورت کاملا حرفه ای  و هماهنگ پیش می رود، تغییراتی که  نیاز به برگزاری مجمع فوق العاده داشت دراین مجمع انجام شد و مطابق با اساسنامه  ظرف ۱۵ روزآینده ،اسامی شخصیت های  حقوقی اعلام خواهد شد و سپس شرکت روال طبیعی کار خود راطی خواهد کرد.
مجمع عمومی عادی فوق العاده شرکت مخابرات ایران ، امروز دوشنبه با حضور ۹۲ درصد از سهامداران در تهران برگزار شد و در این جلسه توافق شد شخصیت اعضای جدید هیات مدیره این شرکت از حقیقی به حقوقی تغییر کند.
این توافق میان نمایندگان سهام ۱۰درصدی شامل کارکنان مخابرات و هجده هزار سهامدار حقیقی ، به همراه نمایندگانی از شرکت توسعه اعتماد مبین با ۵۰درصد به علاوه یک سهم و نمایندگان سهام عدالت و سهام دولت در مخابرات که هر کدام ۲۰درصد هستند ، حاصل شد.
با این توافق سهامداران تصویب کردند ظرف مدت حداکثر ۱۵ روز نمایندگاه حقوقی خود را برای عضویت در هیات مدیره جدید شرکت مخابرات ایران (سهامی عام ) معرفی کنند و از این پس هرگونه تغییر این افراد دیگر نیازی به برگزاری جلسه مجمع عمومی نخواهد داشت.
۱۱۷/۱۱/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا