تغییر استراتژی شرکت مخابرات از دولتی به تجاری

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا دکتر سلیمانی پور – مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین – صبح امروز در اولین مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ، به تشریح اهداف و سیاست های کلان سهامداران جدید مخابرات پرداخت و اظهار داشت: دو شرکت توسعه اعتماد مبین و شهریار مهستان سهامداران عمده و سه شرکت اعتماد …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا دکتر سلیمانی پور – مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین – صبح امروز در اولین مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ، به تشریح اهداف و سیاست های کلان سهامداران جدید مخابرات پرداخت و اظهار داشت: دو شرکت توسعه اعتماد مبین و شهریار مهستان سهامداران عمده و سه شرکت اعتماد مهر پارس ، گسترش الکترونیک و گنجینه مهر ایرانیان به عنوان سهامداران جزء این شرکت هستند.
وی با اشاره به روند کنونی صنعت مخابرات جهانی اظهار داشت: صنعت مخابرات بیشترین سرعت رشد را در جهان داشته به طوری که ۲۵ درصد اقتصاد کل کشورهای توسعه یافته به ICT اختصاص یافته است.
سلیمانی پور با بیان اینکه در تلفن ثابت ، ضریب نفوذ جهانی رو به کاهش است . به نحوی که متوسط جهانی در سال ۲۰۰۶ در این بخش برابر ۲۰درصد بوده و هم اکنون برابر ۱۸ درصد است ، گفت: توسعه فیبرنوری در لایه دسترسی و تجمع خدمات مخابرات چندرسانه ای در محیط انتقال از دیگر اقدامات مخابرات دنیا است . همچنین مخابرات سیار در جهان سرعت پیشرفت بسیار سریعی داشته است و در حالی که ما در نسل دوم سرویس دهی قرار داریم ، جهان از نسل سوم در حال عبور است و نسل چهارم را هدفگیری کرده است.
وی ادامه داد: برای مثال در نسل چهارم سرعت ارسال اطلاعات به یک مشترک از ۱۵۰ هزار مگابیت بر ثانیه بالاتر می رود و ظرفیت بسیاری را در اختیار مشترکان قرار می دهد که این رقم هزار برابر اینترنت پرسرعت فعلی در کشور ما است.
سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه اپراتورهای دنیا درصدد افزایش سهم دیتا هستند ، گفت: اپراتورها به دنبال همگرا کردن خدمات سیار و ثابت ، تجمیع انواع رسانه ها در محیط های سیار و ثابت و افزایش پهنای باند برای توسعه بیشتر خدمات هستند.
وی خاطرنشان کرد: در مخابرات ایران تلفن ثابت از رشد نسبی بالا و ضریب نفوذ ۳۶ درصد برخوردار است که این یکی از شاخص های توسعه یافتگی است . اما در بازار تلفن همراه با وجود رشد نسبتا پایدار ، به دلیل رقابتی که در پیش است به نظر می رسد سهم بازار ارتباطات سیار رو به کاهش خواهد بود که این وضعیت باید مدیریت شود.
سلیمانی پور خدمات ارائه شده در حوزه سیار کشورمان را بسیار فاصله دار با آنچه در دنیا از نظر تنوع و کیفیت ارائه می شود دانست و گفت: در بخش دیتا نیز نرخ نفوذ اینترنت پرسرعت نسبت به سطح تقاضا در جامعه و میانگین جهانی بسیار پایین است. به طوری که در ایران نرخ نفوذ دیتا سه دهم درصد و در اروپا ۶/۲۰ درصد است .
وی گرایش بیشتر کشور در زمینه مخابرات صوتی را از جمله چالش های پیش روی این بخش عنوان کرد و گفت: در مخابرات فعلی مردم به کیفیت و تداوم ارائه خدمات اعتماد ندارند و مدیریت دولتی بر مدیریت خصوصی غلبه دارد. همچنین نبود توسعه ساز وکارها و فرهنگ رقابت ، نیاز جدی به توسعه فرهنگ مشتری مداری و افزایش بهره وری اقتصادی را می طلبد.
سلیمانی پور تولید سرانه ملی نسبتا مناسب ، بازار رو به رشد و متقاضی خدمات ارتباطی به ویژه خدمات اینترانت و اینترنت پرسرعت را از جمله فرصت های موجود این بخش عنوان کرد و یادآور شد: شرایط توسعه سریع فناوری ها و سرویس های پیشرفته برای ارتقای کیفیت خدمات فراهم است . همچنین هدفمند سازی یارانه ها فرصت خوبی برای مخابرات است که خدمات خود را جایگزین خدمات شهری و بین شهری کند.
مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین در مورد چشم انداز ۲۰ ساله کشور و پیش بینی جایگاه مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی منطقه و مطرح شدن در سطح جهانی به لحاظ کیفیت و نوآوری در ارائه خدمات گفت: در ۲۰ سال گذشته همواره مخابرات در عمل از برنامه هایش پیش بوده و ما امیدواریم این چشم انداز ۱۲ ساله هم با برنامه ریزی محقق شود.
وی در مورد ارزش های حاکم در مسیر پیش روی شرکت مخابرات ایران به تکریم مشتریان به عنوان ذینفعان و خدمات رسانی بی وقفه ، روان و سهل و موثر اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی شفاف ، پایبندی به مبانی شرعی و قانونی ، تعهد به توسعه پایدار و اهتمام به خلاقیت و نوآوری از دیگر ارزش های حاکم در این مسیر است.
به گزارش موبنا مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران صبح امروز برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره این شرکت برگزار شد و صاحبان عمده سهام متعهد شدند که تا ۱۵ روز آینده نمایندگان حقوقی خود را معرفی کنند.
براساس قانون هیات مدیره دولتی فعلی تا زمان معرفی اعضای هیات مدیره جدید مسوولیت اداره این شرکت را همچنان برعهده خواهند داشت.
۱۲۸/۱۱/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا