نصب تجهیزات وایمکس در ۳۳ شهر کشور

حسین ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: پس از این مرحله با گذشت زمان سرویس وایمکس مبین نت در ۱۸۰ شهر دیگر کشور ارائه خواهد شد.وی با بیان اینکه برای راه اندازی شبکه وایمکس از برخی سایت های BTS اپراتورهای اول و دوم به صورت مشترک استفاده می کنیم ، …

حسین ریاضی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: پس از این مرحله با گذشت زمان سرویس وایمکس مبین نت در ۱۸۰ شهر دیگر کشور ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی شبکه وایمکس از برخی سایت های BTS اپراتورهای اول و دوم به صورت مشترک استفاده می کنیم ، ادامه داد: در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته و قراردادهایی نیز منعقد شده است.
عضو هیات مدیره مبین نت با تاکید بر اینکه آمادگی برقراری سرویس وایمکس وجود دارد ، گفت: طبق بیزینس پلن ، مبین نت در سه سال اول فعالیت خود پیش بینی جذب ۵۰۰ هزار مشترک را دارد و به نظر می رسد در سالهای آینده این سرویس فراگیر تر شود.
ریاضی خاطرنشان کرد: هدف گذاری وایمکس مبین نت در سال های اول مناطق پرجمعیت بوده و پس از آن پوشش شهرهای کم جمعیت و جاده ای را خواهیم داشت.
آبان ماه سال ۸۷ سازمان تنظیم مقررات شرکت مبین نت را در تمام استان ها، ایرانسل را در شش استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان ، شرکت مشارکتی سیار اصفهان (اسپادان) را در اصفهان و شرکت رایانه دانش گلستان را در استان گلستان به عنوان برندگان مزایده وایمکس معرفی کرد.
براساس شرایط پروانه، این شرکت ها باید سرویس دهی خود را پس از ۹ماه از زمان دریافت پروانه آغاز کنند که این زمان آذرماه امسال خواهد بود.
وایمکس، سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم بوده و جایگزینی مناسب برای شبکه های ADSL وحتی شبکه های بی سیم کوتاه برد در نواحی شهری محسوب می شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا