راهنمای حفاظت از کودکان در اینترنت بر روی سایت شرکت فناوری اطلاعات

” پرویز سبزکار ” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شرکت فناوری اطلاعات برای حفاظت کودکان و کنترل دسترسی آنان به اینترنت ، اقدام به تهیه و انتشار راهنمای پیکربندی سیستم های خانگی کرده است .وی افزود: با استفاده از این راهنما والدین توانایی نصب نرم افزارها و تنظیم …

” پرویز سبزکار ” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شرکت فناوری اطلاعات برای حفاظت کودکان و کنترل دسترسی آنان به اینترنت ، اقدام به تهیه و انتشار راهنمای پیکربندی سیستم های خانگی کرده است .
وی افزود: با استفاده از این راهنما والدین توانایی نصب نرم افزارها و تنظیم مرورگر های رایج را خواهند داشت .
سبزکار گفت: خانواده های امن ( Safefamilies ) نرم افزاری است که به وسیله آن والدین قادر به کنترل فرزندان خود در هنگام کار با کامپیوتر می باشند. با این نرم افزار می توان دسترسی کودکان را بر اساس سن آنها تعریف و گزارش فعالیت آنها را در محیط اینترنت مشاهده کرد.
وی افزود: برای حفاظت کودکان در دنیای اینترنت از نوشته ها، سایتها و موارد غیر اخلاقی می توان از نرم افزارهایی برای محدود کردن فعالیت آنها استفاده کرد. این نرم افزارها در بیشتر مواقع از طریق کامپیوتر سرویس دهنده (Server) اعمال می شود ولی گاهی اوقات علت سانسور، نرم‌افزارهایی هستند که بر روی کامپیوتر سرویس گیرنده نصب می شود.
سبزکار خاطر نشان کرد، گسترش دسترسی به اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی مجازی ، رشد دسترسی کودکان به محتوی موجود در این شبکه ها را افزایش داده و این امر باعث شده است حضور کودکان در سرویس های اینترنتی عمومی مانند گفت و گو(چت ) افزایش یابد .
وی با اشاره به افزایش تعداد سایت های غیر اخلاقی به خصوص در زمینه سو استفاده از کودکان ، افزود: حضور آنلاین کودکان باعث استفاده ابزاری از آنان شده است و دسترسی به سایت های غیر اخلاقی زمینه افزایش جرایم مربوط به کودکان را فراهم خواهد کرد.
مدیر آموزش ، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فناوری اطلاعات ایران بااشاره به اینکه شعار سال ۲۰۰۹ سازمان جهانی مخابرات (ITU) ، “حفاظت کودکان در محیط اینترنت ” است ، افزود: بدین ترتیب، این شرکت اقدام به نصب نرم افزار و انتشار کتاب بصورت رایگان برای آگاه کردن و استفاده خانواده ها در زمینه حفاظت از کودکان در فضای اینترنت کرده است.
به گفته سبز کار، علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت شرکت فناوری اطلاعات ایران از نرم افزار ویژه حفاظت کودکان در فضای اینترنت بصورت رایگان استفاده کنند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا