۹۰ درصد واردات رم به کشور از مبادی غیر قانونی صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا خسرو غنی زاده در یک نشست خبری با اشاره به تغییر در عملکرد ضعیف فعالان حوزه اقتصادی کشور که موجب ایمن شدن معاملات تجارت الکترونیک و متقاعد کردن بانک ها در استفاده از بانکداری الکترونیکی می شود ، اظهار داشت : در صورتی که فرهنگ ICT در کشور به …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا خسرو غنی زاده در یک نشست خبری با اشاره به تغییر در عملکرد ضعیف فعالان حوزه اقتصادی کشور که موجب ایمن شدن معاملات تجارت الکترونیک و متقاعد کردن بانک ها در استفاده از بانکداری الکترونیکی می شود ، اظهار داشت : در صورتی که فرهنگ ICT در کشور به درستی انجام گیرد و بانک ها واسطه ای برای معاملات شوند، می توان گردش اموال و نقدینگی را چند برابر کرده و زمینه اشتغال را گسترش داد.
وی  فناوری اطلاعات و ارتباطات را ابزاری برای عدالت، اشتغال، آرامش و امنیت دانست و درباره ارزیابی خود از دولت الکترونیک در ایران گفت: هم اکنون شاهد پیشرفت خوبی در زمینه دولت الکترونیک هستیم اما بهتر بود دولت از پنج سال گذشته اقدام به الکترونیکی کردن امور می کرد. همچنین با توجه به اصلاح الگوی مصرف می توان گفت، استفاده از تکنولوژی IT راهی برای اصلاح الگوی مدیریتی است بنابراین باید نسبت به فرهنگ سازی آن کوشید.
مدیرعامل شرکت ایمانتک ادامه داد:عدم حمایت و نظارت دولت بر قانون کپی رایت سبب شده تا در حوزه نرم افزار در مقایسه با کشوری مانند هند پیشرفت چندانی نداشته باشیم .
وی با اشاره به کمبود پهنای باند کافی در کشور و ضعف موجود در حوزه مخابرات گفت: هدف از ساخت برج میلاد ، احداث برج مخابراتی بود اما با توجه به تحریم ها این امر به سرانجام نرسید و سبب برون رفت کشور از ضعف مخابراتی نشد.
مدیرعامل شرکت ایمانتک افزود: شعار ما همواره برروی گسترش مالتی مدیا بوده و از ۱۵ سال گذشته، با تاسیس مرکز حافظه ایران  که به نوعی ذخیره سازی اطلاعات است ، نماینده رسمی kingstone در ایران شدیم . شروع سیستم امنیتی از امسال نیز سبب شد تا تجهیزات امنیتی به عنوان یک ناظر اینترنت عمل کرده  به طوریکه با ERP آنلاین، می توان در هر لحظه از موقعیت مکانی ،مالی و پرسنل خود به صورت آنلاین آگاه شد . IP camera  و سیستم وایرلس نظارت کاملی را نسبت به محل کار و اموال مرتبط با اشخاص دارد.
غنی زاده که سال گذشته وعده ای مبنی بر ثبت King stone در کشور داده بود، امسال بدقولی خود را گردن تحریم  حاکم بر جامعه انداخت و خاطرنشان کرد: این برند ۲۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
در این جلسه فراهانی،مدیرفنی شرکت ایمانتک نیز گفت: خصوصیت مهم IT  سرعت و پیشرفت آن در تمام جوانب است به طوریکه قطعات کامپیوتری هر چهارماه با تکنولوژی جدید روبه رو می شود بنابراین با توجه به احساس نیاز کاربران در این زمینه ، باید نسبت به تبادل دیتا و به اشتراک گذاری آن اقدام کرد.
وی افزود: امروزه توسعه شبکه کامپیوتر یکی از ضروریات است و با توجه به رشد بسیار آن در این زمینه ، در صورت به روز نکردن تجهیزات ،زمینه بیگانه شدن با تکنولوژی فراهم می شود . همچنین یکی از شرایط لازم برای پیشرفت در صنایع دیگر استفاده از  فناوری اطلاعات است.
فراهانی کارایی دوربین دیجیتال را چند برابر آنالوگ دانست و گفت:IP camera  که کار ضبط تصاویر دیجیتال و انتقال آن را انجام می دهد مستقیما به شبکه داخل وصل شده و نسبت به دریافت صدا و تصویر کارایی دارد .از طرفی انتقال تصاویر به مسافت های دیگر با هزینه کم، عدم رابط سخت افزاری و ضبط و پخش تصاویر به طور همزمان از خصوصیات دیگر این محصول به شمار می رود.
۱۲۸/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا