تعرفه بالای واردات گوشی جز قاچاق پیامد دیگری نداشت

“نصرت الله شریفی” مدیرعامل شرکت فیتکو در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تنها به نفع قاچاقچیان و ضرر واردکنندگان قانونی است و ۹۵ درصد سهم این بازار را گوشی های بدون گارنتی تشکیل می دهد.وی افزود: مسوولان ذیربط تعرفه واردات را تنها به …

“نصرت الله شریفی” مدیرعامل شرکت فیتکو در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تنها به نفع قاچاقچیان و ضرر واردکنندگان قانونی است و ۹۵ درصد سهم این بازار را گوشی های بدون گارنتی تشکیل می دهد.
وی افزود: مسوولان ذیربط تعرفه واردات را تنها به بهانه حمایت از تولید داخل افزایش دادند. با گذشت سه سال تا کنون تولید انبوهی از این کالای ارتباطی در کشور دیده نشده و تعرفه واردات این محصول همچنان بی دلیل بالاست.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تعرفه گوشی ۲۵ درصدی تلفن همراه به صورت منطقی کاهش پیدا نکند ، بازار به سود عرضه کنندگان غیرقانونی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فیتکو  تصریح کرد: تنها در صورتی  این سود به نفع فعالان قانونی می شود که همراه با کاهش میزان منطقی تعرفه، برخورد قاطعی با قاچاقچیان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تنها با کاهش منطقی تعرفه می توان انگیزه قاچاقچیان و واردات غیرقانونی گوشی ها را کاهش دهد گفت: این امر افزایش عرضه گوشی های استاندارد و قانونی در کشور را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش موبنا، نبود اتحادیه واحد برای صنف تلفن همراه یکی ازدلایل اصلی افزایش تقلب در بازار تلفن همراه ارزیابی می شود و ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار تلفن همراه افزود: حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه علیه قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث می شود فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
۱۲۹/۱۵

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا