۶۲میلیارد ریال برای اجرای پروژه های فناوری در بوشهر اختصاص یافت

غلامرضا بازدار پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ دو میلیارد ریال از منابع استانی تامین شده، از آنجا که در گذشته اعتبارات استانی این بخش بسیار محدود بود، این اعتبارات امسال رشد چشمگیری داشته است.وی اظهار داشت: ایجاد مرکز خدمات داده با ظرفیت پوشش نیازهای داده ای استان های جنوب، …

غلامرضا بازدار پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ دو میلیارد ریال از منابع استانی تامین شده، از آنجا که در گذشته اعتبارات استانی این بخش بسیار محدود بود، این اعتبارات امسال رشد چشمگیری داشته است.
وی اظهار داشت: ایجاد مرکز خدمات داده با ظرفیت پوشش نیازهای داده ای استان های جنوب، راه اندازی پرتال خدمات الکترونیکی استان، ایجاد زیرساخت شبکه ای بین ۵۶۰ نقطه دولتی و تجهیز ۲۰۰ کلاس هوشمند در استان بوشهر از پروژه های فناوری در دست اجرا در این استان است.
بازدار اضافه کرد: پروژه تهیه کارت هوشمند تردد برای ساکنان جزیره خارک، تجهیز دستگاه های اجرایی به نرم افزار مکاتبه تصویری، ایجاد مرکز رخدادهای رایانه ای، تدوین طرح جامع اطلاعات و ارتباطات استان بوشهر و تدوین نقشه علمی فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان از دیگر پروژه های در دست اجرا در این حوزه به شمار می رود.
وی با اشاره به اجرای پروژه ISMS در سال جاری یادآور شد: این یک پروژه استاندارد است که براساس آن دستورالعمل هایی در ایجاد فضای تبادل اطلاعات مهم و حساس دستگاه های اجرایی در امنیت کامل تبادل می شود.
بازدار گفت: کمیته فناوری های نوین برای حمایت از پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در این حوزه تشکیل شده است که امیدواریم با پیگیری این پروژه های زیرساختی و بنیادی در این دولت بتوانیم استان بوشهر را درقالب استان الکترونیکی کامل به عنوان الگو در کشور داشته باشیم.
وی درخصوص پروژه دولت الکترونیک گفت: تا پایان سال گذشته ۴۰ دستگاه اجرایی استان بوشهر به این شبکه متصل شدند و از اول امسال تاکنون نیز ۲۰ دستگاه دیگر به این شبکه اتصال یافت که انتظار می رود دریک سال و نیم آینده همه دستگاه اجرایی استان به این شبکه متصل شوند.
بازدار افزود: اگرچه اعتبارات استانی امسال رشد خوبی داشته اما کافی نیست و باتوجه به اهمیت نقش فناوری در توسعه همه جانبه استان بوشهر لازم است مسوولان برای افزایش اعتبارات این بخش همت و توجه بیشتری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا