تله کام ۲۰۰۹، نمایشگاهی نه در حد بین المللی

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، در بزرگترین رویداد مخابراتی ایران که از ۳۰ آبان تا ۳ آذر برگزار شد، حدود ۴۰ شرکت خارجی شرکت کرده بودند که بیشتر نماینده های ایرانی آنها بودند.غرفه های کوچک این شرکت ها نیز در بین غرفه های شرکت های ایرانی جلوه ای نداشت وگم شده بود. فقط …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، در بزرگترین رویداد مخابراتی ایران که از ۳۰ آبان تا ۳ آذر برگزار شد، حدود ۴۰ شرکت خارجی شرکت کرده بودند که بیشتر نماینده های ایرانی آنها بودند.
غرفه های کوچک این شرکت ها نیز در بین غرفه های شرکت های ایرانی جلوه ای نداشت وگم شده بود. فقط شرکت چینی “هوواوی” در نمایشگاه تله کام امسال حضور پررنگ و مشخص تری در مقایسه با سایر شرکت های خارجی شرکت کننده داشت.
این شرکت که با نام Sky Com در نمایشگاه حضور داشت، حدود ۸۰ درصد تجهیزات شبکه ایرانسل و حدود ۷۰ درصد تجهیزات شبکه همراه اول را فراهم می کند. اما حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نشد.
به عقیده کارشناسان صنعت  ICT ، عمده دلایل عدم استقبال شرکت های خارجی از نمایشگاه تخصصی مخابرات، تحریم های بین المللی و قوانین سخت و دست و پاگیر ارزی ریالی نمایشگاه می باشد.
طبق نظر برخی کارشناسان از دیگر دلایلی که باعث کاهش رونق نمایشگاه تله کام ایران شده، جدایی تله کام از الکامپ (نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر ) یعنی تقسیم کردن ICT به دو بخش بوده که از انسجام این بخش کاسته است.
درحالیکه در نمایشگاه Cebit ترکیه و CebitCis (نمایشگاه کشورهای مشترک المنافع) که الگوبرداری کامل نمایشگاه سبیت آلمان هستند و همچنین در نمایشگاه GiTex، کشورهای بیشتری حضور دارند. زیرا این نمایشگاه ها کل بخش دیجیتال و صنعت ICT را پوشش می دهند.
۱۱۳/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا