پیامک‌ها برای که فرستاده می‌شود؟

سرویس اجتماعی ـ از صبح روز یکشنبه ۱/۹/۸۸ برای بیشتر شهروندان شیرازی پیامی آمده بود با این مضمون که: «امشب ساعت ۹ شبکه ۵». این پیام کنجکاوی بسیاری از کسانی که آن را دریافت کرده بودند، برانگیخته و بازار شایعه و حدس و گمان را درباره رویدادی که ممکن بود ساعت ۹ شب از شبکه …

سرویس اجتماعی ـ از صبح روز یکشنبه ۱/۹/۸۸ برای بیشتر شهروندان شیرازی پیامی آمده بود با این مضمون که: «امشب ساعت ۹ شبکه ۵». این پیام کنجکاوی بسیاری از کسانی که آن را دریافت کرده بودند، برانگیخته و بازار شایعه و حدس و گمان را درباره رویدادی که ممکن بود ساعت ۹ شب از شبکه استانی فارس رخ بدهد، داغ کرد.

به گزارش «تابناک»، بسیاری از شهروندان شیرازی روز گذشته در تماس با این سایت، نسبت به سوءاستفاده شرکت مخابرات استان فارس از امکاناتی که در اختیار دارد، اعتراض کرده و این نوع اطلاع رسانی را بی اعتنایی آشکار به مردم تلقی کردند.

هرچند پس از فرستادن چنین پیامی، مردم عموما آن را مربوط به مصاحبه با استاندار جوان فارس و یا هفته‌ بسیج می‌دانستند، سرانجام انتظارها به پایان رسید و بنا بر برنامه‌ هر شب شبکه‌ فارس در ساعت ۲۱، برنامه‌ زنده‌ «شب پارسی» پخش شد و مهمان برنامه هم کسی نبود، جز مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس!

اینکه مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس نیز مانند هر مدیر دیگری می‌تواند از طریق روابط عمومی خود اطلاع‌رسانی لازم را برای برنامه‌هایش انجام دهد، موضوع دور از ذهنی نیست، اما توجه به چند موضوع ضروری است:
نخست اینکه هزینه فرستادن این پیام‌ها از جیب چه کسانی پرداخت می‌شود؟ اگر مخابرات از امکانات در اختیارش این بهره برداری را کرده، آیا آن را در اختیار دیگر کسانی که در این برنامه یا برنامه‌های مشابه حضور پیدا می‌کنند، قرار می‌دهد؟

دوم آنکه از نظر مخابرات استان فارس، فرستادن پیامک مجهولی که موضوع آن روشن نیست، تضییع حقوق شهروندی به شمار نمی‌رود، چرا که این اقدام یا حکایت از ضعف مدیریتی در رویارویی با مشتریان دارد و یا چون مدیرعامل مخابرات فارس یقین داشته که حضورشان جذابیتی برای شهروندان استان فارسی ندارد، با این ترفند خواسته‌اند برای چند دقیقه هم که شده، مردم را پای گیرنده‌ها بنشانند.

بسیاری از شهروندان نیز این پرسش را داشتند که آیا تبلیغ یک برنامه‌ تلویزیونی معمولی، آن هم با حضور یک مدیر استانی، نیاز به چنین اقداماتی دارد؟

هرچند گفتنی است، چنین اقدامات و کج سلیقگی‌هایی، تنها محدود به این مدیر و این استان نمی‌شود، اما برای نمونه‌ای، مشخص این موضوع باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا از چنین هزینه‌های بی مورد و همچنین رفتارهای ناقض حقوق شهروندی جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا